به گزارش ایرنا، محمدجواد سلامیان زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای عالی ورزش شهرستان کاشان تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب شهروندان، ایستگاه های ورزش صبحگاهی مد نظر بوده اما به ویژه برای بانوان نیاز به فضاهای ورزشی سرپوشیده است که دستگاه ها تمایلی برای اختصاص سالن ها به ورزش همگانی ندارند.
وی افزود: دستگاه ها تمایلی ندارند که سالن ها و استخرهای خود را در اختیار دیگران از جمله معلولان بگذارند و ورزش و جوانان با امکانات محدود خود باید شرایط را مدیریت کند.
رییس اداره ورزش و جوانان کاشان عنوان کرد: حمایت مالی از ورزش به ویژه ورزش بانوان ضعیف است و با وجود اینکه نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، یک سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرستان نداریم.
وی با اشاره به وجود 100 باشگاه ورزشی اجاره نشین در این شهرستان بیان کرد: مشکلاتی در بحث اجاره بهای این سالن ها نیز وجود دارد که نیازمند رسیدگی از سوی تعزیرات حکومتی است.
سلامیان زاده اضافه کرد: کمیته نرخ گذاری به طور مرتب تشکیل شده و موارد را سالانه ابلاغ می کند اما به بهانه هایی مانند مدیریت هیات امنایی سالن های ورزشی، رعایت نمی شود و نرخ های خود را اعمال می کنند.
به گفته وی، برخی مجموعه های ورزشی از جمله در روستاها نیز به دلیل مسائلی مانند آب و برق تعطیل هستند که البته با کمک مسوولان امر مشکل چند مورد برطرف شد.
رییس اداره ورزش و جوانان کاشان ادامه داد: کاشان یکی از شاخص ترین نقاط کشور در بحث خانه های ورزش روستایی است اما برخورد با این امکانات در نقاط گوناگون متفاوت بوده و برخی مشکلات موجود باید به تدریج برطرف شود.
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به پایین بودن سرانه در شهرستان، باید املاک و زمین های دارای کاربری فرهنگی و ورزشی حفظ شده و از تغییر کاربری این فضاها از سوی شهرداری ها جلوگیری شود؛ اماکن ورزشی در اختیار دستگاه ها نیز باید مجوز از کمیسیون ماده 5 استان داشته باشند که برخی در این زمینه اقدام کردند.
سلامیان زاده در ادامه به برگزاری رویداد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای بدون نامه نگاری و هماهنگی با ورزش و جوانان به میزبانی سالن شهید رجایی کاشان اشاره و تصریح کرد: هرگونه فعالیت ورزشی در شهرستان باید با هماهنگی اداره ورزش و جوانان باشد تا در چارچوب فرایندها نامه نگاری با نیروهای امدادی و انتظامی مورد نیاز صورت گیرد، وگرنه بروز هر حادثه ای بر عهده برگزار کنندگان خواهد بود.
افزون بر 12 هزار نفر ورزشکار در قالب نزدیک به 35 هیات ورزشی فعال در شهرستان کاشان وجود دارد و سرانه مکان های ورزشی به همراه فضاهای آموزش و پرورش 30 سانتی متر برآورد می شود که این شهرستان را در رتبه بیست و چهارم استان اصفهان قرار می دهد.
نزدیک به 300 هزار ورزشکار زن و مرد در قالب 50 هیات و یک هزار و 300 باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت دارند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.