مجید زینلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین مراجعه برای اهدای خون در ماه های اخیر به 350 نفر در روز رسیده است و این در حالی است که در روزهای عادی تعداد افراد اهدا کننده خون به صورت میانگین 450 مورد بوده است.
وی از شهروندان درخواست کرد که در هر شرایطی به امر مقدس اهدای خون توجه داشته باشند زیرا بیماران مراکز درمانی و بیمارستان های استان همچنان نیازمند خون هستند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان با بیان اینکه مصرف خون در مراکز درمانی کاهش نیافته است، گفت: هم اکنون بالغ بر 2 هزار بیمار تالاسمی ماهانه نیازمند 2 تا سه بار دریافت خون هستند.
وی همچنین نیاز مبرم اتاق های عمل بیمارستان های استان به خون را از دیگر تاکیدات بر توجه بیشتر شهروندان به اهدای خون دانست.
زینلی تصریح کرد: البته با توجه به تدابیر پیش بینی شده مشکل حادی در شرایط حاضر برای تامین خون و فرآورده های خونی در استان وجود ندارد ولی اگر روند کاهش اهدای خون ادامه پیدا کند با مشکل مواجه می شویم.
وی یادآور شد : اگر مشکلات تردد مانع از اهدای خون در برخی شهرها و روستاهای استان می شود این اداره کل آمادگی اعزام تیم سیار خونگیری به آن مناطق را دارد.
وی با بیان اینکه 96.5 درصد از اهدا کنندگان خون در استان مرد و 3.5 درصد زن هستند، گفت: زنان در کشور تصورات غلط در خصوص فقر آهن و کم‌خونی دارند و این در حالی است که قبل از اهدای خون از همه اهداکنندگان آزمایشات لازم انجام می‌ شود.
وی از اهدا کننندگان خواست تا در صورت ابتلا به فشارخون بالا و پایین از اهدای خون خودداری کنند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: اکنون کمترین گروه خون در استان AB منفی و فرواوان ترین o مثبت است.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه امسال، 123 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردهند که از این تعداد 104 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
در کشور از هر یک هزار نفر 25 نفر نسبت به اهدای خون اقدام می کنند و در اصفهان به ازای هر یک هزار نفر 27 اهداکننده خون وجود دارد.
در حال حاضر در کلان‌شهر اصفهان، مرکز خواجو و عاشق اصفهانی پذیرای اهداکنندگان خون است و پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های نجف‌آباد، شهرضا، خوانسار و کاشان و مراکز اهدای خون در شهرستان‌های خمینی‌شهر، گلپایگان و نائین هم فعال هستند و هرروز خون‌گیری دارند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.