به گزارش ایرنا، حسن الماسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کمک های 10 میلیونی تا 20 میلیارد ریالی از سوی 120 نفر از خیرین در شهرستان کاشان جمع آوری شد.
وی بیان کرد: افراد زیر پوشش 20 سال به بالا داشته و میانگین هزینه درمان هر بیمار سرطانی در سال 150 میلیون ریال است که برای هر نوبت یک بیمار، 30 میلیون ریال پرداخت می شود.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا حامی بیماران سرطانی کاشان اضافه کرد: سرطان سینه در بانوان، کلون (روده بزرگ) و کبد در افراد میانسال، پروستات در افراد 50 سال به بالا در این منطقه شیوع دارد.
به گفته وی، سرطان خون بیماری حادی می باشد که بیشتر بین جوانان شیوع دارد اما بیش از سایر انواع این بیماری با دارو درمان پذیر است.
الماسی از پرداخت 9 میلیارد ریال وام به 45 نفر از بیماران سرطانی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: 25 نفر از بیماران سرطانی به همراه یک نفر از اعضای خانواده نیز در این مدت به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی یادآور شد: برای درمان همه بیماران سرطانی دارای پرونده در این موسسه به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا دیگر جز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا حامی بیماران سرطانی کاشان در ادامه به راه اندازی ساختمان این موسسه در سال آینده اشاره کرد و افزود: این بنا با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در سه طبقه با زیربنای 150 مترمربع در زمینی به مساحت 300 مترمربع در حال ساخت است.
وی همچنین با اشاره به کمک پنج میلیارد ریالی خیرین برای ساخت این بنا، از راه اندازی موسسه مبارزه با بیماری سرطان در کاشان در آینده خبر داد.
موسسه خیریه امدادگران عاشورا نور امید حامی بیماران سرطانی از سال 90 در کاشان راه اندازی شده و 699 نفر از خیرین هم اکنون با آن همکاری می کنند.
نزدیک به 350 نفر بیمار مبتلا به سرطان در شهرستان کاشان وجود دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.