به گزارش ایرنا، در این میزگرد سروش حیدری مخترع کرین تلسکوپی، مهران مسعود ناصری جراح و چشم پزشک و مخترع و ندا موسوی مخترع و مدیر عامل مرکز مشاوره کارآفرین لیان حضور داشتند و چند تن مسوولان امر دعوت شدند که نیامدند.
این مخترعان یکی از معضلات فرارو را قبل و بعد از ثبت اختراع دانسته و بیان کردند: معضل قبل از اختراع این است که مرکزی برای مشاوره و ارائه مسائل حقوقی و قوانین و مقررات وجود ندارد.
به گفته این افراد، آگاه سازی مخترعان نسبت به قوانین و مقررات موجود در این راستا از الزامات کاری آن ها بوده تا بتوانند اختراع خود را ثبت و تجاری سازی کنند.
این مخترعان، بروکراسی اداری، نبود تیم کارشناسی برای طرح ها، اجرا نشدن ایده ها، کم بودن تعداد مخترعان و ایده پردازان نسبت به متخصصان از دیگر معضلات فرارو برشمردند.
بنابر آمار اعلام شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حدود پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که از میان آن ها بیش از سه هزار و 500 شرکت به صورت رسمی به عنوان دانش بنیان ثبت شده و مجوز گرفته اند که 56 درصد آن ها تولیدی و 44 درصد نوپا هستند.
استان اصفهان دارای یک شهرک علمی و تحقیقاتی، 2 پارک علم و فناوری بیش از 10 مرکز رشد فناوری و بیش از 500 شرکت دانش بنیان است.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.