محمدجواد امیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت های فولاد مبارکه اصفهان و هرمزگان یکهزار و یکصد میلیارد ریال در پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان برای اجرای سند راهبردی پنج ساله سرمایه گذاری کردند.
وی با بیان اینکه با این سرمایه گذاری، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب پژوهشی فولاد ایران، مطرح می شود، اظهار داشت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری و امضای سند راهبردی پنج ساله برای پژوهشکده فولاد دانشگاه، بیشتر به مدیریت پژوهشی می پردازد و کارهای آن در دانشگاه ها و از طریق شبکه سازی انجام می شود.
امیدی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال های گذشته همکاری پژوهشی بسیار خوبی با صنایع فولاد کشور داشته است، اضافه کرد: سه نوع پژوهشکده در دانشگاه ها تعریف شده که در نوع اول، خود دانشگاه و در نوع دوم، دولت هزینه های آن را می پردازد اما در نوع سوم، بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری می کند که اکنون می توان گفت پژوهشکده فولاد این دانشگاه از نوع سوم است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: این حجم از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهشکده دانشگاه، نشان از اعتماد آنها به توان بدنه علمی کشور دارد.
وی با بیان اینکه این کار به شبکه سازی بین پژوهشکده ها و دانشگاه های مختلف برای پژوهش در عرصه فولاد نیز کمک بسیاری می کند، تصریح کرد: شبکه سازی پژوهشی یکی از ضرورت های امروز کشور برای توسعه پایدار است.
امیدی از دیگر دستاوردهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهشکده های دانشگاه ها را کمک به توانمندسازی صنایع و استفاده از آنها از جدیدترین فناوری های روز عنوان کرد.
پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان با مشارکت هلدینگ شرکت فولاد مبارکه شامل فولاد مبارکه اصفهان و فولاد هرمزگان، مأموریت ارتقای پایداری صنعت فولاد در سطح ملی و منطقه ای را در دستور کار خود قرار داد.
در سند راهبردی این پژوهشکده با پیش‌بینی اختصاص یک هزار و یکصد میلیارد ریال برای یک برنامه پنج ساله، فعالیت‌های این پژوهشکده در هفت محور سازمان دهی شده است.
توسعه تولید فولادهای جدید با ارزش افزوده بالا، توسعه فناوری و افزایش بهره وری با بهینه سازی فرآیندهای تولید و بهبود عملکرد تجهیزات، مدیریت پسماند، پساب و ضایعات صنعتی، مطالعه و بررسی توسعه زیرساخت ها و ابزارهای صنعت تولید فولاد، تدوین استانداردها و ارتقا دانش فنی پرسنل بهره بردار و انتقال فناوری، تدوین استراتژی تأمین مواد اولیه، افزودنی ها و مواد مصرفی در صنعت فولاد با ملاحظات کمی و کیفی و توسعه و بروزرسانی آزمایشگاه ها از حوزه های تخصصی این پژوهشکده است.
استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی برای انجام پژوهش های کاربردی و اجرای طرح های نوآورانه توسط مراکز نوآوری و شرکت های استارتاپی (نوپا) از جمله ابعاد همکاری این پژوهشکده با صنعت فولاد کشور خواهد بود.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو، 500 عضو هیات علمی، 13 دانشکده و هشت پژوهشکده دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.
این دانشگاه در پنج سال گذشته حدود 650 قرارداد پژوهشی به ارزش یکهزار و 500 میلیارد ریال با واحدهای صنعتی و سازمان های مختلف منعقد کرده است.
3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.