احسان توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال سه هزار و 262 دستگاه نازل سوخت بنزین در جایگاه های استان کنترل و بازرسی شد.
توکلی با اشاره به اینکه برچسب کنترل و آزمون بر روی همه این نازل ها نصب شده است، افزود: این تجهیزات هر 6 ماه یکبار مورد آزمون قرار می گیرند و اگر نازلی دچار مشکل فنی باشد در همان لحظه با حضور بازرس و تعمیرکار نسبت به رفع آن اقدام می شود.
استان اصفهان دارای حدود 227 جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و 153 جایگاه ' سی ان جی ' با حدود 2 هزار و 800 دستگاه نازل است.
توکلی همچنین گفت: اداره اوزان و مقیاس های استاندارد استان اصفهان با توجه به اهمیت حقوق مصرف کننده و فروشنده و جلوگیری از کم فروشی یا زیاده فروشی، اقدام به کنترل ترازوهای مراکز عرضه عمومی می کند که یکی از مهمترین مشکلات ما در این کار، همکاری نا کافی برخی واحدهای صنفی است.
رییس دایره اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد اصفهان با بیان اینکه تعدادی از فعالان واحدهای صنفی تصور می کنند که دستگاه های سنجش اوزان آن بدون خطاست، تصریح کرد: لازم است اصناف به کنترل ترازوهای خود دست کم یک بار در سال و الصاق برچسب نشان استاندارد و آزمون بر روی آنها ترغیب شوند.
توکلی با اشاره به اینکه صحت عملکرد ترازو در بسیاری از واحدهای صنفی بویژه میوه و تره بار و گوشت از اهمیت برخوردارست، گفت: مردم نیز هنگام خرید از واحدهای صنفی می توانند کنترل دستگاه های سنجش وزن را با پرسش از فروشنده یا ملاحظه برچسب آزمون جویا شوند.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد ترازوها و دستگاه های سنجش وزن در استان وجود ندارد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون حدود 10 هزار و 500 وسیله سنجش اوزان در استان مورد آزمون قرار گرفته و کنترل شده است.
رییس دایره اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد اصفهان خاطرنشان کرد: سال جاری بیش از یکهزار و 444 دستگاه باسکول وسائل نقلیه در سطح استان نیز مورد آزمون قرار گرفته است.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.