سید مهدی ابطحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر این که هنوز برخی نهادهای اجرایی با جایگاه، اهمیت و قوانین مرتبط با این شرکت ها شناخت ندارند، افزود : معافیت هایی که در قانون برای این شرکت ها تصویب شد گاهی مورد توجه قرار نمی گیرد.
وی صادرات و بازاریابی را دیگر مشکلات فراروی این شرکت ها برشمرد و اظهارداشت : بهتر است حمایت از آنها بیشتر به شکل مشارکت در سرمایه گذاری باشد نه اعطای تسهیلات مالی.
وی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر بزرگترین نیروی انسانی خلاق را در منطقه خاورمیانه داریم که شبکه سازی به شکوفایی هرچه بیشتر آن ها کمک می کند در حالی که هنوز در این مورد ضعیف هستیم.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استفاده بشر به فناوری را اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: اکنون با تحریم های ناعادلانه و محدود شدن صادرات مواجه هستیم اما علم، تهدید و تحریم شدنی نیست.
وی بیان کرد : شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در صدد ایجاد اکوسیستم (زیست بوم) نوآوری فعال در منطقه است، اضافه کرد : وجود شرکت دانش بنیان موجود و برگزاری جشنواره هایی مانند شیخ بهایی به این امر کمک می کند.
ابطحی ادامه داد : نخستین پارک علم و فناوری کشور در اصفهان ایجاد شد و اکنون 10 درصد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور کشور در این شهرک مستقر هستند.
به گفته وی گردش مالی 500 شرکت دانش بنیان نوپا و رشد یافته مستقر در این شهرک حدود 14 هزار میلیارد ریال است که در سال گذشته حدود 13 میلیون دلار صادرات داشتند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یک مرکز رشد مقدماتی، 10 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.