به گزارش ایرنا مهدی باقری روز شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری هرمزگان اظهار داشت: این استان دارای پژوهشگران و فناوران موفقی است که به دلیل نیاز نبود سرمایه برای تبدیل دستاورد خود به فناوری و یا تجاری سازی آن با مشکل های فراوانی رو به رو هستند.
وی ادامه داد: اگر مسوولان و متولیان استان به این افراد بی توجه باشند سایر کشورها آنها را جذب می کنند همانگونه که توانسته اند عده را جذب کرده و از دستاوردهای آنان برای خود بهره برداری کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بیان داشت: خلاء های موجود در این زمینه باید با تغییر نگرش مسوولان نسبت به پژوهشگران برطرف شود، توجه به پژوهش، پژوهشگران و فناوران را نباید به هفته پژوهش خلاصه کرد.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای موفقیت در حوزه آموزش عالی باید چهار کارکرد آموزش و تربیت نیروی انسانی، پژوهش، فرهنگ و فناوری و نوآوری مد نظر باشد که دانشگاه ها در هر دوره ای به یکی از این کارکردها توجه بیشتری داشته اند.
رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان اشاره کرد: این کارکردها باید در سطح های راهبرد، تاکتیک و اقدام به خوبی اجرا و عملیاتی شود که در زمینه راهبرد خوب کار نکرده ایم و اکنون نیازمند آمایش مجدد رشته ها هستیم.
باقری اضافه کرد: دانشگاه ها باید رشته های مورد نیاز هرمزگان برای پیشرفت را شناسایی کرده و صنایع هم نیازمندهای خود را به این نهادی های علمی، آموزشی و پژوهشی اعلام کنند.
در پایان این مراسم 24 پژوهشگر و هشت فناور برتر هرمزگان مورد تجلیل قرار گرفتند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.