به گزارش ایرنا حبیب الله طاهر خانی روز چهارشنبه هنگام بازدید از پروژه های مسکن مهر و قطار شهری شهر جدید بهارستان افزود: در گذشته تامین بودجه پروژه هایی چون قطار شهری از طریق منابع دولتی و منابع داخلی شرکت عمران انجام می شد و توسعه قطار شهری از طریق این منابع بود اما در بودجه سال 98 دولت ظرفیت جدیدی برای اجرای پروژه های حمل ونقل ریلی فراهم کرده است.
طاهر خانی افزود: در این بودجه اعتبار در نظر گرفته برای پروژه های مشارکتی سه هزار میلیارد ریال و دولت این امکان را می دهد که برای این میزان اعتبار، پروژه مشارکتی تعریف شود وبعد از تعریف شرکای ما از بانک تسهیلات دریافت کرده و در نتیجه تکمیل پروژه ها سرعت می گیرد.
وی گفت: تجربه زیادی در پروژه های مشارکتی ریلی نداریم و اولین مدل پروژه مشارکتی ریلی کشور را ما در شهر جدید بهارستان اجرا می کنیم وبه دلیل توجه ویژه دولت واختیاراتی که در بودجه سال 98 برای مدل مشارکتی ریلی به ما داده باید این پروژه ها اقتصادی شوند.
طاهر خانی تاکید کرد: امیدواریم تا سال 99 و همزمان با بهره برداری از20 هزار واحد مسکونی در استان اصفهان قطار شهری این شهر نیز به بهره برداری برسد .
وی با تاکید براینکه بسیاری از فعالیت ها در کشور با مدل های قدیمی محقق نمی شود افزود :ما در شهرهای جدید باید منابع را اهرم کنیم تا اتمام پروژه ها سرعت بگیرد ودر قانون بودجه سال 98 توجه ویژه ای به توسعه حمل ونقل ریلی شده است.

** ساخت 200 هزار واحد مسکونی در 21 شهر جدید کشور
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور همچنین از شروع ساخت 200 هزار واحد مسکونی در21 شهر جدید کشور خبرداد وگفت: تا پایان سال 99 باید ساخت این 200 هزار واحد مسکونی به پایان برسد.
طاهر خانی ادامه داد: در استان اصفهان ومجموعه انبوه سازان در حوزه ساخت وساز واحدهای مسکونی دست یاری به دولت داده اند و 20 هزار واحد مسکونی نیز دراین استان ساخته می شود و امروز تفاهم نامه هشت هزار و500 واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان بسته شد و تا دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی به تولید وعرضه مسکن در سطح کشور اشاره کرد و افزود: ما در سطح کشور2.5 میلیون خانه لوکس خالی داریم اما این جهت گیری در مناطق برخوردار است و اقشار کم درآمد دسترسی به آن ندارند و دولت برای ایجاد آرامش وتحرک بخشی به تولید وعرضه بازار مسکن پیش قدم شده و با ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سطح کشور امیدواریم تحرک جدیدی در حوزه مسکن در سطح کشور رقم بخورد.
طاهر خانی همچنین در خصوص محور میانی شهر بهارستان نیز گفت: باید در طراحی، برنامه ریزی واجرای این پروژه دقت شود وتمام هنر شهرسازی را درآن اجرا کنیم تا این پروژه به یک الگو برای شهرهای جدید تبدیل شود چرا که تمام رویکردهای نوین شهری همچون حمل ونقل پاک ومباحث مربوط به توسعه فعالیت های اجتماعی وفرهنگی همه در قالب محور میانی اتفاق می افتد.

** واگذاری زمین رایگان برای احداث بیمارستان در شهرهای جدید
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: یکی از مشکلات شهرهای جدید نبود بیمارستان است در گذشته ما فقط به بخش دولتی ودانشگاه علوم پزشکی زمین رایگان می دادیم تا بیمارستانی ساخته شود ولی اکنون اگر بخش خصوصی تصمیم به احداث بیمارستان بگیرد زمین به قیمت منطقه ای در اختیارشان قرار می دهیم.
طاهر خانی تاکید کرد : باید اطلاع رسانی عمومی شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی مشخص وبا حمایت ما در واگذاری زمین فعالیت خود را شروع کنند.
شهر جدید بهارستان در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان-شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته کوه کم ‌ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته ‌است.
7141/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.