سرهنگ مصطفی مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موارد بسیاری از جرایم مرتبط با کلاهبرداری‌ از طریق سایت‌ های تبلیغاتی در حوزه خرید و فروش کالا به پلیس گزارش و پرونده های بسیای در این رابطه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی اضافه کرد: برداشت های غیرمجاز یکی از شیوه های کلاهبرداری اینترنتی است که متوجه سرقت اطلاعات از کارت های اعتباری است و با استفاده از درگاه های جعلی صورت می گیرد که افراد باید اصالت درگاه را چک کنند.
رییس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: این در حالی است که مشاهده یک محصول در سایت‌ های تبلیغاتی خرید و فروش نمی تواند صحت و سلامت محصول و کالا را تایید کند بلکه باید خریدار از نزدیک و بصورت حضوری کالا را ببیند و پس از مورد پسند واقع شدن اقدام به خرید و پرداخت وجه کند.
مرتضوی اضافه کرد : موارد بسیاری در این رابطه به پلیس گزارش شده که افراد پس از پرداخت وجه به صورت اینترنتی موفق به دریافت کالا و محصول سفارش داده خود نشده اند.
وی همچنین از دیگر شیوه های کلاهبرداری از سایت های تبلیغاتی خرید و فروش کالا را، حضور افراد خریدار در منزل اشخاص فروشنده کالا ذکر کرد و گفت: در این موارد پرونده های اخلاقی و مالی بسیاری تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شده است.
رییس پلیس فتای استان اصفهان از کاربران درخواست کرد که تا حد ممکن در محیط بسته و خلوت با خریداران وعده ارائه و تماشای کالای خود را نگذارند و در صورت گذاشتن قرار، تعدادی از اعضای خانواده را نیز در کنار خود داشته باشند.
وی حسن اعتماد زیاد کاربران فضای مجازی و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط شهروندان هنگام استفاده از کارت‌های بانکی، اینترنت بانک، فناوری‌ های جدید بانکداری و تجارت الکترونیک را موجب برداشت‌ های غیرمجاز به علت خطای انسانی و ناآشنایی کاربران به ابزارهای جدید برشمرد و گفت: سهل انگاری و حسن اعتماد بیش از حد کاربران، زمینه وقوع جرائم سایبری را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا و بنا به اعلام پلیس، کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب‌ های بانکی مردم از جمله جرایم اقتصادی است که در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سنوات گذشته ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.