سرهنگ جهانگیر کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عفاف و حجاب و مقابله با پدیده بد پوششی و بی حجابی، مساله ای است که متخصصان فرهنگی برای حل آن راهکارهای متعددی را پیشنهاد کرده اند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌های جمعی شامل دیداری، شنیداری و مکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند، افزود: نبود برنامه مدون، نپرداختن به ویژگی های مثبت و تاثیرگذار مساله حجاب و تناقض در محتواهای ارائه شده از جمله مشکلاتی است که در ترویج حجاب ایجاد شده و در بعضی موارد، اقدامات کارشناسی نشده موجب بروز اثرات منفی به جای اثرات مثبت شده است.
این محقق و پژوهشگر اجتماعی ادامه داد : رسانه اقسام مختلفی دارد از جمله جراید، مجلات، سایت ها، خبرگزاری ها، شبکه های اجتماعی، رادیو، تلویزیون، تئاتر و سینما که مورد آخر یکی از پرطرفداراترین اقسام آن است که از نظر فرهنگی بازخوردهای فراوانی همراه خود دارد.
وی خاطرنشان کرد: برخی بررسی ها نشان می دهد بیشترین اثرگذاری فرهنگی از سوی سینما بر جوامع تحمیل می شود.
کریمی با تاکید بر اینکه تصویر یکی از موارد بسیار مهم در تغییر دیدگاه های افراد به خصوص نزد بانوان است، افزود: هم ذات پنداری با کاراکترهایی شناخته شده، نگاه های جدیدی در افراد ایجاد می کند که انواع رخنه های موجود در سال های اخیر که توسط رسانه های مغایر با دیدگاه اسلام بر مغز و روح برخی از زنان ایرانی شکل گرفته، از آن جمله است.
وی یادآور شد: از سویی ستیز با حجاب بانوی مسلمان یکی از پلیدترین توطئه‌‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر بوده که همچنان به روش هایی نوین در فضای شبکه های اجتماعی از طریق اشاعه بی حیایی ارائه می شود.
این پژوهشگر حوزه نیروی انتظامی اضافه کرد : در داخل کشور این شیوه با رنگ و رویی متفاوت اما تاثیرگذار در حال انجام است و در سال های جدید فیلم هایی تولید شدند که بطور مستقیم بر روی فرهنگ پوشش نامناسب در جامعه اثرگذار بوده است.
وی عادی سازی روابط مردان و زنان متاهل با سایرین، بی اعتقادی جوانان، شرکت در میهمانی های مختلط و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی همه را از جمله اتفاقاتی برشمرد که در سینمای ایران متداول شده و نتیجه آن در بی اعتقادی جوانان و برخورد متفاوت آن با مساله حجاب، منعکس می شود.
کریمی تصریح کرد : این در حالی است که جریان معاند با فکری برنامه ریزی شده و جهشی خزنده در صدد برافکندن نگاه های معصوم جوانان ایرانی است و سعی دارد با زیبا جلوه دادن عناصری شیطانی، مسیر خود را در انحراف نسل های جدید بگشاید.
وی با تاکید بر تولید آثاری متناسب با سبک زندگی اسلامی- ایرانی و موثر بر فرهنگ پوشش جامعه گفت: باید از طریق رسانه ای فراگیر مانند سینما و با ساخت آثاری هویت مند و آگاه کننده به مقابله با این جریان منحرف پرداخت.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.