مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه این طرح در رشت گفت : نیاز اقتصادی از نیازهای مهم جامعه است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
فاطمه رفیعی افزود: هرکسی که به عنوان مسئول، آرامش جامعه را بخواهد باید در برآورده کردن نیازهای اقتصادی آنها بیشتر تلاش کند.
وی تصریح کرد: جامعه ای می تواند موفق باشد و به سمت توسعه رهنمون شود که نرخ مشارکت افراد در آن بالا داشته باشد.
وی نرخ مشارکت اقتصادی اعم از مردان و زنان گیلانی را در رتبه هشتم کشور عنوان و بیان کرد: در سال 95، نرخ مشارکت اقتصادی گیلانی ها در رده سنی 15 تا 29 سال در رتبه دوم کشور بوده است.
رفیعی خاطر نشان کرد: در کنار مشارکت اقتصادی شناسایی فرصت ها ، استعداد ها و در مسیر صحیح قرار دادن آنها مهم است.
وی با اشاره به تهدیدهای دشمنان و شرایط جامعه یادآور شد : بایستی در مقابل تهدیدات اقتصادی از نظر درونی خود را مستحکم تر کنیم.
وی ادامه داد: یکی از کارهایی که بصورت ملی پیگیری می شود ، توان افزایی است که مخاطبان این طرح جوانان تحصیلکرده و افرادی هستند که ایده های نو دارند و یا علاقه مند به کار و کار افرینی هستند.
رفیعی اضافه کرد: سیاست های کلانی که برنامه ریزی می شود، نشاندهنده اینست که در مسیر کار و کار آفرینی بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه گیلان جزو استان های دارای رتبه های برتر سواد در بین زنان و مردان کشور است، گفت: ما باید در زمینه کارافرینی سرمایه گذاری خاص انجام بدهیم و در حالی که دولت وظایفی دارد اما نباید کار آفرینی را مربوط به دولت بدانیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خاطر نشان کرد: باید کار افرینان برتر و اساتید نیز جوانان را در مسیر صحیح کار و کار افرینی کمک کنند.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد دختران در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی به 60 درصد می رسد، بدون ذکر آماری گفت: اگر به آمار اشتغال بانوان نگاه کنیم، این آمار نا امید کننده است.
علی باستی افزود: اعتقاد داریم در زمینه توانمند سازی بانوان کارهای زیادی انجام شده است که افزایش مرخصی پس از زایمان از شش تا 9 ماه ، کاهش ساعت اداری بانوان شاغل دارای فرزند کمتر از شش سال و افزایش سلامت بهداشت در بانوان و توجه به آن در مدارس از جمله این اقدامات انجام شده می باشد.
وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در گیلان حائز اهمیت است ، تصریح کرد: در گیلان از لحاظ فرهنگی زمینه مناسب تری برای اشتغال بانوان وجود دارد.
وی با اشاره دستور استاندار مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان در امور اجرایی گفت: تجربه نشان داده که بانوان کارهایی که به آنها محول می شود ، بهتر انجام می دهند .
باستی به اهمیت مشاغل خانگی بویژه برای بانوان نیز اشاره و بیان کرد: ما ارزش اقتصادی کارهای خانگی را ندید گرفتیم و بسیاری از مشاغل می تواند از طریق بانوان ارتقاء پیدا کند.
طرح ملی توان افزایی زنان با رویکرد کار آفرینی در استان گیلان از امروز ( یکشنبه) آغاز شده و تا چهارشنبه هفته جاری سوم مرداد ماه ادامه دارد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.