به گزارش ایرنا، تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان با نتیجه 5 بر 2 توانست فرش آرا مشهد را شکست دهد.
دیدار تیم های گیتی پسند اصفهان و فرش آرا مشهد در هفته بیستم سری رقابت های لیگ برتر فوتسال کشور از ساعت 17 امروز در ورزشگاه پیروزی اصفهان برگزار شد.
در این دیدار تیم گیتی پسند اصفهان در یک دیدار هجومی توانست بر فرش آرا مشهد به پیروزی برسد و جایگاه خود را در صدر جدول این رقابت ها تثبیت کند.
برای گیتی پسند سعید افشار، مهران عالیقدر، محمد شجری و (مهدی جاوید دو گل) و همچنین گل های تیم فرش آرا مشهد را علیرضا بهلولی و هادی احمدی به ثمر رساند.
با این نتیجه گیتی پستد اصفهان با 52 امتیاز از 20 بازی همچنان در صدر جدول لیگ برتر فوتسال کشور پیشتاز است و فرش آرا مشهد نیزبا 35 امتیاز در جایگاه سوم این رقابت ها قرار دارد.

**سرمربی گیتی پسند: به هدف خود در دیدار با فرش آرا رسیدیم
سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان گفت: در دیدار با فرش آرا مشهد، هر دو تیم خوب بازی کردند و ما به هدف خود رسیدیم.
رضا لک افزود: در این دیدار، تیم های اول و سوم جدول با هم بازی کردند که توقع یک بازی با کیفیت از هر دو تیم می رفت.
وی با بیان اینکه هر دو تیم آنالیز خوبی از هم داشتند، اضافه کرد: بعد از اردوی تیم ملی فوتسال، برخی از بازیکنان ملی پوش تیم گیتی پسند، مصدوم و برخی خسته برگشتند و به همین دلیل هم نتوانستیم تمرین پرفشاری را انجام دهیم.
لک گفت: با این حال، برنامه مد نظر خود را در این دیدار انجام دادیم هرچند در نیمه اول این برنامه، کمتر پیاده شد اما بازیکنان ما در نیمه دوم با تذکرات داده شده، بهتر عمل کردند.
سرمربی گیتی پسند تصریح کرد: تیم فرش آرا خوب دفاع می کند و زدن پنج گل به تیمی که خوب دفاع می کند نشانه این است که ما کارمان را درست انجام دادیم.

**سرمربی فرش آرا مشهد: در مقابل بازیکنان ملی پوش بازی کردیم
سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد گفت: بازیکنان من بازی خوبی را در مقابل بازیکنان ملی پوش تیم گیتی پسند اصفهان ارائه کردند.
محسن حسن زاده افزود: در دیدار امروز، نتیجه بازی را تجربه بازیکنان گیتی پسند رقم زدند و توانستند پیروز میدان شوند.
وی گفت: بازیکنان من هم موقعیت های زیاد گلزنی داشتند ولی آنها از جمله سه نفرشان 18 و 19 ساله هستند و جلوی بازیکنان ملی پوش بازی کردند.
سرمربی فرش آرا اظهار داشت: بازیکنان من بازی خوبی ارائه کردند و اگر موقعیت های ما بخصوص پنالتی نیمه اول به گل تبدیل می شد نتیجه تغییر می کرد و بازی بهتر و نتیجه متفاوت تری را شاهد بودیم.
حسن زاده اظهار داشت: به تیم گیتی پسند که در صدر جدول لیگ است و بازیکنان ملی پوش دارد، تبریک می گویم.

**توزیع اعتبارات ورزشی عادلانه نیست
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت : توزیع اعتبارات ورزشی بر اساس نیازها و ظرفیت های هر شهرستانی عادلانه نیست که باید بازنگری شود.
ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با ایرنا افزود : تمرکز بودجه های ورزشی برای باشگاه های دولتی مانع از توزیع اعتبارات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شده است.
وی بیان کرد: اختصاص اعتبارات ورزشی به تیم و باشگاه های مطرح کشور باعث محرومیت ورزشی در مناطق مختلف شده و ورزش همگانی در روستاها و شهرها نقش و رنگی ندارد.
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد جامعه برای سلامت جسمی و اجتماعی نیازمند ورزش هستند، تصریح کرد: توزیع ناعادلانه اعتبارات در ورزش بسیاری از مردم را در بهره برداری از امکانات ورزشی بی بهره گذاشته است.
وی با اشاره به جمعیت ورزشکار در نجف آباد و تیران و کرون و موفقیت های قهرمانان این دو شهرستان تصریح کرد : دسترسی به امکانات ورزشی در این دو منطقه آسان نیست و با کمبود اعتبارات و زیر ساخت روبرو هستیم.

**آینده داوری فوتبال ایران روشن نیست
مهدی اخوان از پیشکسوتان داوری فوتبال نسبت به آینده داوری ابراز نگرانی کرد و گفت: با قضاوت هایی که در نیم فصل اول لیگ برتر باشگاه های ایران مشاهده کردیم ، آینده داوری فوتبال کشور روشن نیست.
اخوان تصریح کرد: قضاوت های نیم فصل لیگ برتر فوتبال بسیار ضعیف بود و سرنوشت برخی از تیم ها به دلیل اشتباهات داوری تغییر کرد و قضاوت های اشتباه در نتایج تیم ها تاثیرگذار بود.
پیشکسوت داوری فوتبال افزود : پشتوانه سازی برای داوری فوتبال ایران در سال های گذشته به دست فراموشی سپرده شده و در این راستا ضعیف عمل شده است.
وی بیان کرد: به نظرم باید داوران باید از سنین پایه برای قضاوت تربیت شوند و همانگونه که برای بازیکنان کمیته استعدادیابی تشکیل شده است برای داوران جوان نیز باید چنین کمیته ای در هیات های فوتبال شهرستان ها تشکیل شود.
اخوان بی انگیزه بودن جوانان برای ورود به این عرصه را از دیگرمواردی بیان کرد که پشتوانه سازی برای داوری فوتبال کشور را با مشکل مواجه کرده است.

**عملکرد تیم های اصفهانی در نیم فصل اول فوتبال کشور
دو تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان در نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشور عملکرد متفاوتی داشتند.
نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشور در حالی اوایل هفته جاری به پایان رسید که طلایی پوشان اصفهانی توانستند با هدایت امیر قلعه نویی، قهرمانی نیم فصل این رقابت ها را بدست آورند.
این در حالی بود که دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن که فصل نخست را با سرمربیگری امید نمازی شروع کرده بود، بدلیل نتایج ضعیف دو، سه هفته مانده به پایان نیم فصل، علیرضا منصوریان را برای هدایت تیمش برگزید که در نهایت در رده چهادهم لیگ شانزده تیمی کشور جای گرفت.
تیم سپاهان برخلاف فصل گذشته که جایگاه مناسبی در جدول لیگ برتر فوتبال نداشت با هدایت امیر قلعه نویی، انتظار هوادارانش را بعد از سال ها برآورده کرد و به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران بازگشت.
سپاهان که در ابتدای فصل کمی با فراز و نشیب رو به رود بود با مدیریت قلعه نویی توانست رویکرد و انگیزه بازیکنان این تیم را تغییر دهد و آنان را با ذهنیت رو به پیروزی وارد زمین کند.

**برنامه دیدارهای لیگ برتر فوتبال نیازمند بازنگری است
سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: برنامه مسابقات تاثیر بسزایی در ارتقای سطح فوتبال کشور دارد و معتقدم برای دستیابی به این هدف، برنامه های لیگ برتر ایران نیازمند بازنگری است.
حسین چرخابی افزود: دیدارهای فوتبال در ایران مطابق با مقررات فیفا برگزار نمی شود و همین موضوع اعتراض باشگاه ها و مربیان را در پی داشته است.
وی اظهارداشت : براساس مقررات فیفا بازیکنان باشگاه ها 72 ساعت قبل از دیدارهای ملی باید در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار گیرند اما این قانون در رعایت نمی شود و سرمربی تیم ملی هر وقت خواست بازیکنان باشگاهی را در اختیار می گیرد.
این پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه بسیاری از باشگاه ها و مربیان باشگاهی نسبت به تعطیلی های بیش از حد رقابت های لیگ برتر برای تشکیل تیم ملی اعتراض دارند، تصریح کرد : سازمان لیگ تنها مرجعی است که می تواند از رفتارهای خودسرانه تیم ملی یا باشگاه ها جلوگیری کند.
وی ادامه داد: اگر ما گرفتار قانون های جعلی نباشیم و مقررات فیفا را به عنوان مرجع اجرا کنیم فوتبال ایران رفته رفته به اینکه بازیکنان زمان بیشتری در اختیار باشگاه ها باشند و 72 ساعت قبل از دیدارهای ملی در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار گیرند، عادت خواهد کرد.

**تیم فوتبال بانوان سپاهان از راه یاب ملل مریوان شکست خورد
تیم فوتبال بانوان سپاهان روز جمعه با نتیجه یک بر صفر از راه یاب ملل مریوان شکست خورد.
این دیدار در هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور امروز ساعت 10 صبح در ورزشگاه صفایه تیم سپاهان اصفهان برگزار شد که در پایان، تیم راه یاب ملل مریوان توانست با نتیجه یک بر صفر از سد تیم میزبان عبور کند.
در این دیدار دو تیم حملاتی را بر روی دروازه حریف تدارک دیدند که این میزبان توانست با گل دقیقه 3 ثنا صادقی از میزبان پیش بیفتد.
حملات سپاهانی ها با دفاع خوب بازیکنان حریف مواجه شد و در پایان میزبان در خانه این دیدار را واگذار کرد.
این دیدار را سلطنت نوروزی با کمک سحر بی باک ، فاطمه نصیری و مهشید گودزری قضاوت کردند.
ملوان بندرانزلی، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، شهرداری بم، شهرداری سیرجان، راه یاب ملل مریوان، سپیدار مازندران، پالایش گاز ایلام، استقلال خوزستان، پارس جنوبی بوشهر، نماینده شیراز و همیاری آذربایجان غربی دوازده تیمی هستند که در این دوره از رقابت ها حضور دارند.

**نبود هماهنگی داورها یکی از ضعف های فوتبال بانوان است
سر مربی تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: در بازی امروز داوران با هم هماهنگ نبودند و این یکی از ضعف های فوتبال بانوان است.
سمیه شهبازی روز جمعه بعد از شکست تیمش مقابل راه یاب ملل مریوان در اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود : تنها نقطه ضعف ما گل ثانیه های اول بود و تیم های حرفه ای هم وقتی دقیقه های اول گل می خورند خیلی به سختی بازی می کنند و بچه های ما وقتی به خود آمدند که ما موقعیت های خوبی را از دست دادیم.
وی ادامه داد: مقداری هم بازی تاخیری تیم حریف و بازی دفاعی باعث شد سرعت بازی از ما گرفته شود.
وی علاوه بر مسائل فنی ، مسائل روحی و روانی را هم عامل شکست تیمش برشمرد و تصریح کرد: وقتی گل خوردیم بازیکنانم مقداری از نظر روحی و روانی افت کردند و باعث شد مقداری نبض بازی از دستمان خارج شود ولی در کل در طول 90 دقیقه ما سوار بازی بودیم و بازی هم برد و باخت دارد و هرچند کسر نتیجه برای مان سخت بود ولی جبران می کنیم.
سر مربی تیم فوتبال بانوان سپاهان در خصوص آسیب دیدن تعدادی از بازیکنانش گفت: در بازی با تیم ملوان بود که چهار نفر از بازیکنان آسیب دیدند که با وجود آسیب دیدگی باز هم به زمین آمدند و در این بازی آسیب های جدی دیدند.
سرمربی تیم فوتبال بانوان راه یاب ملل با بیان اینکه سپاهان یکی از بهترین تیم هاست گفت: این تیم سالهاست که دارند یکدست بازی می کنند و همه می دانند که چقدر فوتبال را خوب بلدند ولی ما روی نقاط ضعف این تیم کار کرده بودیم و آنچه را که می خواستیم با تعویض نبرو در نیمه دوم بدست آوردیم.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.