مهدی یوسفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مراکز خلاقیت و شکوفایی با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در دانشگاه های پیام نور گلپایگان، اردستان و زرین شهر و ستاد مرکزی استان در یک سال گذشته راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: هسته های فناور متشکل از دانشجویان و اعضای هیات علمی با روند آسان به این مراکز راه می یابند و در طول یک سال ایده و تیم خود را تثبیت و آماده راه یابی به مراکز رشد می کنند یا موفق به تاسیس شرکت های دانش بنیان می شوند.
یوسفی با بیان اینکه تسهیلات مالی در اختیار آنها قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: حدود 20 هسته فناور در این مراکز مشغول فعالیت هستند.
وی همچنین مهمترین برنامه های پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اصفهان در یک سال اخیر را انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری اصفهان با موضوع حل معضلات و مشکلات شهری در قالب طرح های پژوهشی با استادان، انعقاد تفاهم نامه با شهرک علمی تحقیقاتی در چهار مرکز خلاقیت و شکوفایی و انعقاد طرح های برون سازمانی ارتباط با صنعت با ارزش حدود سه میلیارد ریال ذکر کرد.
رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد : امسال 150 مقاله علمی توسط استادان و دانشجویان این مجموعه در نشریه های داخلی و خارجی منتشر و 40 طرح پژوهشی در حوزه های کاربردی و بنیادی تصویب شده و 25 طرح پژوهشی مصوب از دوره های قبل به پایان رسیده است.
یوسفی اضافه کرد: در سال تحصیلی 97 - 96 نیز در مجموع 300 مقاله علمی و پژوهشی توسط دانشگاهیان پیام نور اصفهان منتشر شده که یک سوم آنها در نشریه های معتبر بین المللی (ISI) بوده اند.
وی با بیان اینکه تعداد مقاله های چاپ شده نسبت به دوره تحصیلی سال گذشته، ثابت مانده است، تصریح کرد: این دانشگاه در زمان حاضر با کمبود اعتبارهای مالی برای اجرای طرح های پژوهشی مواجه است که امیدواریم با توجه بیشتر در بخش بودجه و افزایش تعداد قراردادها با صنعت و سازمان های بیرونی این مشکل برطرف شود.
دانشگاه پیام نور استان اصفهان حدود 45 مرکز و واحد پیام نور با 53 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 350 عضو هیات علمی و 2 هزار مدرس دانشگاهی دارد.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.