سرتیپ ستاد علی عفیف روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : با وجود مشکلات و تحریم هایی که ما با آن مواجه هستیم، ساخت قطعات این بالگردها و به پرواز در آوردن آنها کار بزرگی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.
وی اظهارداشت: پیوستن چند فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز کار ارزشمندی است که چهارشنبه گذشته توسط کارشناسان فنی پایگاه چهارم پشتیبانی و مرکز آموزش شهید وطن پور هوانیروز انجام شد و با این اقدام، کارشناسان فنی هوانیروز شعار ' ما می توانیم ' فرموده امام راحل عظیم الشان را محقق کردند.
فرمانده پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز با اشاره به اینکه یک ساعت پرواز توسط هر فروند بالگرد نیازمند بیش از 160 ساعت کارفنی است، تصریح کرد : بنابراین بالگردی که سال ها زمین گیر شده است نیازمند ساعت ها کارفنی است که به دست پرتوان کارشناسان داخلی انجام شد.
به گفته وی با بازسازی این بالگردها افزون بر 130 میلیارد ریال صرفه جویی انجام شد.
سرتیپ عفیف بیان کرد: پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز و مرکز آموزش شهید وطن پور اصفهان حرکت شتابانی را در زمینه آموزش نیروی انسانی، پرواز، تعمیر و نگهداری بالگردها آغاز کرده اند.
همچنین فرمانده مرکز آموزش شهید وطن پور اصفهان ادامه داد : با همیاری سلسله مراتب فرماندهی ارتش چند فروند بالگرد پس از سال ها زمینگیری با دست توانای کارشناسان این مرکز به چرخه پرواز بازگشتند.
سرتیپ فریدون خسروی اظهارداشت: این بالگردها بیش از 10 سال زمینگیر شده بودند و ما در آرزوی روزی بودیم که بتوانیم آنها را به پرواز درآوریم و به یاری خدا این آرزو چهارشنبه هفته جاری محقق شد و این بالگردها در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.
به گفته وی بازگشت این بالگردها به چرخه پرواز در انجام آموزش به جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است و ما برای غلبه بر تحریم ها از این دستاوردها استفاده خواهیم کرد.
چند فروند بالگرد نوسازی شده هوانیروز ارتش که بیش از یک دهه زمین گیر شده ( هنگر کوئین ) بودند روز چهارشنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایگاه چهارم رزمی پشتیبانی و مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان به ناوگان عملیاتی ملحق شدند.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.