به گزارش ایرنا، علی بهبهانی روز چهارشنبه در بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نطنز با اشاره به این که اداره ثبت اداره ‌ای است که در معرض مستقیم بسیاری از قضاوت ‌ها قراردارد، تاکید کرد: تمامی رفتارها و گفتارهای ما به ویژه در محیط های محدودتر در مظان ارزیابی ‌های بسیار زیاد مردم قرار می ‌گیرد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با تاکید بر این که کارمندان ادارات ثبت مکلف به رعایت قوانین و مقررات در ارائه خدمات ثبتی به مردم هستند، اظهار داشت: در مواردی که امکان تفسیر قانون به نفع مردم همراه با رعایت خطوط قرمز و جلوگیری از حق الناس وجود دارد، می توان برای رفع مشکلات مردم نسبت به تسهیل در انجام کار ایشان اهتمام ورزید.
وی با تاکید بر اینکه منشا بسیاری از نارضایتی های شهروندان از اداره های ثبت، وجود ابهام های در قوانین است، بیان داشت: از نمونه های بارز نقص در قوانین، ممانعت از صدور سند برای املاک فاقد اعیان در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی است.
وی در تشریح این خلاء قانونی گفت: متقاضیانی که با استفاده از این قانون برای زمین های محصور بدون اعیان درخواست سند می دهند به دلیل عدم وجود ساختمان در ملک مورد نظر از اداره ثبت رای منفی دریافت می ‌کنند که این مساله زمینه نارضایتی مردم از اداره های ثبت و در نتیجه دستگاه های حاکمیتی نظام را فراهم می‌ کند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک اصفهان در ادامه جایگاه ثبت اسناد واملاک را در زندگی مردم حائز اهمیت دانست و گفت: کلیه کارکنان این حوزه می باید به خطوط قرمز که همان چشم طمع نداشتن در حین کار، مراقبت از حق الناس و بیت المال و پرهیز از جعل و کلاهبرداری و از همه مه متر قانون را به نفع مردم دانستن است عمل کنند تا حقی ضایع نشود.
شهرستان نطنز در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.