به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه 6 کلاسه بهاران سفیدشهر در آران و بیدگل افزود: اختصاص یک کلاس ویژه بازی های آموزشی در دوره ابتدایی لازم است، چنانکه ترتیبی اتخاذ شود تا خانواده ها نیز نظاره گر فعالیت دانش آموزان باشند.
وی مدارس را کارگاه تمرین زندگی دانش آموزان برشمرد و عنوان کرد: بچه ها در مدرسه ها مهارت های مورد نیاز زندگی را تمرین می کنند که برای آینده کشور بسیار ضروری است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر مناسب ترین کتاب ها و قوی ترین برنامه ها را داشته اما مدرسه ای استاندارد نباشد، به هدف های مورد نظر نخواهیم رسید.
وی بیان کرد: رویکرد در دولت تدبیر و امید این است که مدرسه اصل و سایر اجزای آموزش و پرورش پشتیبان هستند و در این ادبیات، فضای آموزشی و تجهیزات نیز مانند معلم در فرآیند یاددهی و یادگیری اثرگذار در نظر گرفته می شود.
بطحایی وقوع حادثه برای دانش آموزان مدرسه ای در زاهدان را یادآور شد و افزود: این حادثه که همگان را ناراحت و داغدار کرد، به علت وجود بخاری نفتی و بی احتیاطی بود و نشان داد که هنوز در تهیه وسایل و سخت افزار نیاز به کمک داریم.
وی تاکید کرد: دادگاه های کشور با ساخت دادگستری و افزایش قضات خلوت نمی شود، بلکه باید راه حل آن در مدرسه ها دنبال شده و آموزش مدیریت زندگی و خشم صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه 6 کلاسه باب الحوائج نوش آباد آران و بیدگل بیان کرد: تلاش داریم تا با کمک خیرین فضای استاندارد و شایسته ای برای دانش آموزان در کشور ایجاد کنیم زیرا باور داریم که آینده کشور در همین کلاس ها رقم می خورد و از این رو باید در اولویت استانداردسازی قرار بگیرند.
وی، استان اصفهان به ویژه شهرستان های آران و بیدگل و کاشان را پیشتاز در کمک به آموزش و پرورش دانست و افزود: نمی توان بدون مدرسه های استاندارد و امکانات مورد نیاز، تعلیم و تربیت دانش آموزان را چنان که باید انجام داد و باید قدردان خیرین و خدمات آنها در همه شرایط باشیم که میلیون ها دانش آموز با کمک آنها در حال تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، سه طرح آموزشی و ورزشی به ارزش 63 میلیارد ریال با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستانی در آران و بیدگل به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی پنج طرح دیگر نیز آغاز شد.
وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 14 طرح آموزشی و ورزشی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به شمال استان اصفهان سفر کرده است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.