به گزارش ایرنا، رضا ملک زاده روز پنجشنبه در سمینار یکروزه بهره مندی بهینه از فرصت ها و پتانسیل های فراروی دانشگاه های علوم پزشکی کشوردر محل تالار ادیب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هیچ گاه اعتبارات پژوهشی کشور از سهم نیم درصد تولید ناخالص ملی فراتر نرفته و در بسیاری از موارد اعتبار نهایی تخصیص داده شده کمتر از میزان فوق بوده است.
به گفته او سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهترین شرایط 13 درصد از سه درصد تولید ناخالص بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سرعت کیفی سازی تولیدات علمی در ایران بیش از سرعت کمی این مقوله است، تصریح کرد: سهم مقالات ایران در دنیا 2 درصد اعلام شده، اما سهم استنادات جهانی به مقالات و پژوهش های کشور حدود سه درصد است.
وی اضافه کرد: ایران برای نخستین بار توانسته با ثبت بیش از 25 هزار و 500 مدرک در موسسه اطلاعات علمی (ISI ) در شش ماهه نخست سال 2018، جزو پانزده کشور برتر جهان از نظر میزان تولید علم قرار گیرد و پس از کشورمان، روسیه، سوئیس، سوئد، ترکیه، لهستان جایگاه های شانزدهم تا بیستم را در اختیار دارند.
وی همچنین به فعالیت درگاه ملی صدور و سامانه ملی ثبت تایید اخلاقی برای پایان نامه ها و طرح های پژوهشی مصوب در کمیته های اخلاقی در پژوهش اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 143 کمیته اخلاق پژوهش ها و مقالات ارایه شده در کشور را از حیث اعتبار و دیگر شاخص ها مورد بررسی قرار می دهند.
ملک زاده با اشاره به رویکرد معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهار سال آینده خاطر نشان کرد: تقویت ارزشیابی مطابقت با استانداردهای بین المللی، ارتقای رتبه بندی دانشگاه ها برای رسیدن به مرجعیت علمی، ارزشیابی و پایش سخت گیرانه برای مجلات علوم پزشکی ، معیارهای جدید برای تعیین سردبیر، حمایت از نیروی انسانی در دوره جدید و آموزش پژوهشگر میانی (فوق لیسانس مامایی و پرستاری)، از برنامه های اصلی این مجموعه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سمینار یکروزه بهره مندی بهینه از فرصت ها و پتانسیل های فراروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه ها با هدف بررسی راهکارهای بهبود پژوهش در این مراکز علمی درمحل تالار ادیب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی است.
این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است.
6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.