حمید باقری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش مخابرات و فناوری اطلاعات فریدن در سال اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: شرکت پست این طرح را در راستای بهبود کسب و کار ساکنان روستاها در دستور کار قرارداده است.
به گفته وی وظیفه پست در این ماموریت بزرگ این است که کالایی که در کارخانه تولید شده توسط پست در محل خریدار توزیع کند.
پست لجستیک به مصرف کننده این امکان را می دهد تا با صرف هزینه و وقت کمتر با بهترین کیفیت و بدون واسطه کالای خود را به با استفاده از توزیع پست به دست مصرف کننده برساند.
مدیر کل پست استان اصفهان با بیان اینکه تلاش می شود این طرح از فریدن آغاز شود، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر بازاریابی؛ کلیه تولیدات محلی روستاها در قالب فروشگاه های اینترنتی و بسته های پستی برای فروش به سراسر کشور ارسال خواهد شد.
باقری همچنین اضافه کرد: 83 درصد اماکن شهری و 60 درصد اماکن روستایی فریدن پلاک کوبی شده است.
به گفته وی پلاک کوبی اماکن روستایی فریدن تا پایان امسال به اتمام می رسد.
فرماندار فریدن نیز در این جلسه بر ضرورت ارتقا کیفی زیرساخت های فنی مخابراتی این شهرستان تاکید کرد و افزود: کیفیت نامطلوب سرویس دهی در حوزه تلفن ثابت، عدم تناسب سیستم ها با شرایط اقلیمی، پوشش دهی ناقص تلفن همراه به ویژه در روستاها و مسیرهای حاشیه شهرها، سرعت پایین اینترنت، نیمه فعال بودن دفاتر پست روستایی از مهم ترین کاستی های فریدن در این بخش است.
وی با بیان اینکه دفاتر پست منطقه نیازمند تامین مکان مناسب است، بر ضرورت واگذاری خدمات دولت به دفاتر پیشخوان،
استقرار دفاتر پست بانک در روستاها، تصمیم گیری برای استفاده از ساختمان های بلا تکلیف پست در نقاط مختلف شهرستان و ارتقا زیر ساخت های مخابرات(فیبر نوری) تاکید کرد.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: چگونگی واگذاری دفاتر پیشخوان و وضعیت پراکندگی آن همچنین نیازهای استان در این بخش در حال مطالعه و بررسی است.
جعفر مطلب زاده افزود: بسیاری از دستگاه های اجرایی از واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان سرباز می زنند که این مساله به تازگی در کارگروه دولت الکترونیک استان مطرح شده است.
مطلب زاده با بیان اینکه در این کارگروه تلاش می شود دستگاه های اجرایی نسبت به این مهم توجیه شوند، افزود: معیار 300 امتیازی تحقق دولت الکترونیک در دستگاه های اجرایی به میزان همکاری آنان با دفاتر پیشخوان اختصاص یافته است که در ارزشیابی سازمان های دولتی لحاظ خواهد شد.
معاون شبکه مخابرات منطقه اصفهان در این جلسه گفت: 13 مرکز شهری و روستایی مخابرات در فریدن وجود دارد.
اسماعیل قربانی افزود: 14 هزارشماره تلفن ثابت در فریدن دائر شده است.
معاون شبکه مخابرات منطقه اصفهان تعداد مشترکین تلفن های همراه این منطقه را 16 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تمام این مشترکان از پوشش اینترنت 3G و مشترکین شهرهای داران و دامنه فریدن نیز از پوشش اینترنت 4G برخوردار هستند.
قربانی با بیان اینکه شهرستان فریدن در مجموع از نظر مخابراتی در شرایط مطلوب است، افزود: مخابرات در روستاها تعهدی برای اجرای برنامه های توسعه ای ندارد بلکه باید اقدامات انجام شده قبلی را حفظ و نگه داری کند.
به گفته وی عملیات توسعه ای روستاها در بخش مخابرات از محل اختصاص بخشی از درآمد اپراتورها به دولت انجام خواهد شد.
قربانی افزود: اکنون پوشش تلفن ثابت در همه روستاهای استان وجود دارد.
به گفته وی سرعت اینترنت با توجه به سایت هایی که مشترک استفاده می کند و متناسب با افرادی که به آن سایت وارد می شوند متفاوت خواهد بود.
مدیر مخابرات شهرستان فریدن در این جلسه با بیان اینکه تمام روستاهای این شهرستان از اینترنت پرسرعت برخوردارند، افزود: به زودی فیبر نوری روستاهای قفر، نهرخلج، بادجان، گنجه، اسکندری و دره بید فریدن راه اندازی خواهد شد.
بخشعلی شفیعی از حل مشکل پوشش تلفن همراه در بخشی ازمحله آشجرد فریدن در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در زمان حاضر فقط شبکه های بهداشت سه روستای فریدن به اینترنت وصل نیستند.
فریدن با 2 شهر داران و دامنه و 28 روستا با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6022/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.