به گزارش ایرنا، در این میزگرد علیرضا نصراصفهانی نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، علی زنگی آبادی دانشیار برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان و بهروز نصر آزادانی مدیر هماهنگی و نظارت امور مناطق و سازمان های شهرداری این شهر حضور داشتند.
حاضران در این نشست، نبود نظام برنامه ریزی یکپارچه، دانایی محوری، نداشتن مهارت لازم برای برنامه ریزی متحد و یکپارچه سازی، ضعف مکانی(منطقه بندی شهری در دستگاه های مختلف)، یکدست نبودن برنامه های زمانی دستگاه ها در مدیریت شهری، خلاء سیاستگذاری و نظام برنامه ریزی را از مهمترین چالش های ناشی از نبود مدیریت یکپارچه شهری در ایران برشمردند.
به اعتقاد حاضران در میزگرد، وجود چشم انداز واحد برای توسعه شهری، وفاق و هم آرایی، شفافیت، مسوولیت پذیری، مشارکت دستگاه های مرتبط با مدیریت شهری با یکدیگر، داشتن برنامه تخصصی و اجرای آن توسط متخصصان، عزم ملی، دگردیسی دولت، پایش مستمر برنامه های شهری، داشتن اهداف واحد و مبنا قرار دادن داده ها در برنامه ریزی می تواند شهرهای کشور را در زمینه تحقق مدیریت یکپارچه شهری یاری کند.
همچنین همفکری ارگان ها با یکدیگر، سیاستگذاری دولت، همراهی مجلس، افزایش پتانسیل مدیریت شهری، حرکت دانش محور و ایجاد اهداف تحقق پذیر شهرها در زمره دیگر مولفه های بسترساز تحصیل مدیریت یکپارچه شهری است که کارشناسان حاضر در میزگرد ایرنا بر آن تاکید ورزیدند.
تفصیل مطالب و مباحث مطرح شده در این میزگرد، روزهای آینده منتشر می شود.
7135/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.