حبیب ‌الله ناظریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شش ویژه برنامه و پنج برنامه رقابتی از امروز تا سه شنبه هفته آینده در مناطق 15 گانه اصفهان اجرا می شود.
وی ادامه داد: رژه و مسابقه چند جانبه چوگان در میدان تاریخی نقش جهان، مسابقات بومی محلی در میدان امام علی (ع)، تجلیل از افتخار آفرینان پاراآسیایی 2018 جاکارتا، مسابقات باستانی در زورخانه علی ابن ابیطالب (ع)، رقابت های چند جانبه هندبال در 2 بخش بانوان و آقایان ویژه برنامه های این مناسبت را تشکیل می دهد.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: برگزاری رقابت های دو و میدانی و شطرنج نابینایان و کم بینایان، رقابت های بسکتبال و والیبال بانوان، اسکیت، فوتسال پسران در رده های سنی مختلف بخشی از رقابت های ورزشی این چند روز به شمار می رود.
وی هدف از برگزاری این برنامه ها را جذب گردشگران، معرفی هرچه بهتر قابلیت های ورزشی اصفهان، تشویق بیشتر مردم به ورزش و ترویج رشته های گوناگون برشمرد.
ناظریان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در این برنامه های فرهنگی ورزشی بالغ بر چهار هزار نفر از شهروندان برای تماشا حضور یابند.
معاون ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت مشارکت بانوان در اجرای برنامه های ورزشی تصریح کرد: میزان حضور بانوان در عرصه های ورزشی نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است.
وی افزایش چاقی، دیابت و انحراف ستون فقرات به ویژه در بین بانوان را از جمله بیماری هایی بیان کرد که شهروندان با آن روبرو هستند و باید با ورزش نسبت به کاهش آن ها تلاش کرد.
اول آذرماه به عنوان نکوداشت روز اصفهان است.
جمعی از اصفهان شناسان و بزرگان اصفهان، پیشنهاد این نام گذاری را در سال 84 مطرح و مستندات تاریخی خود را ارائه کرده بودند.
بر اساس این مستندات، طالع بنیان شهر اسطوره ای اصفهان در ماه آذر (قوس) دیده شده و در بسیاری از متون کهن خشت اول شهر اصفهان را در ماه آذر گذاشتند و برج قوس را طالع اصفهان انتخاب کردند.
بر این اساس با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان، اول آذرماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان و همچنین نگاره تاریخی منقوش بر کاشی کاری های سردر بازار قیصریه (قوس آذر) که با اقتباس از صورت فلکی برج قوس طراحی شده به عنوان نماد این کلانشهر تاریخی، انتخاب شد.
6020/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.