به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، عصر روز سه شنبه ویژه برنامه همراه با کاروان حسینی با حاج مهدی سلحشور از مداحان مطرح کشور برگزار شد.

این مراسم که در گلزار شهدای شهر یاسوج اجرا شد، با استقبال پر شور خانواده ها و بخصوص جوانان و نوجوانان همراه بود.

شهردار یاسوج در سخنانی در این مراسم معنوی گفت: رویکرد شهرداری یاسوج کار فرهنگی است.

دکتر نستهن مقدم با تبریک دهه امامت و ولایت بیان داشت: دهه امامت و ولایت که از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد، فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مسئله امامت و ولایت در جامعه است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا در این دهه مبانی امامت و ولایت و عشق به ولایت را ترویج کرده و در راستای شعائر اسلامی از آن بهره برداری کنیم.

مقدم با اشاره به وظایف شیعیان در مقابل ولایت فقیه ابراز کرد: باید پیرو ولایت باشیم و در راه ولایت قدم برداریم و مطمین باشیم که در قدم برداشتن در راه ولایت که ما را به سر منزل مقصود می رساند هیچ تردیدی نداریم.

شهردار یاسوج با اشاره به آثار قدم برداشتن در راه ولایت ابراز داشت: پیروی ملت از اوامر و توصیه های ولی فقیه مثال زدنی است و که می بینیم در همه مناسبت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از جمله انتخابات ها و راهپیمایی ها و هر جا حضور مردم برای نشان دادن قدرت نظام لازم است، با اشاره ولی فقیه مردم حضور چشمگیری دارند و استکبار جهانی و قدرت های خارجی از این نمایش قدرت به هراس در می آیند و چه بسا خطرات و تهدیداتی و توطیه های برای مملکت بخاطر حرکت مردم در راه ولایت خنثی شده است.

مقدم تصریح کرد: مسئولیت مهم دیگری که در خصوص ائمه اطهار و اهل بیت پیامبر و بخصوص واقعه غدیر بر عهده ماست، تشریح و تبیین واقعه غدیر به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی و تشیع در جامعه اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز در قالب برنامه های فرهنگی و دینی ضروری است.

شهردار یاسوج با تاکید بر اینکه در ایام غدیر فرصتی برای معرفی امیرالمومنین (ع) به عنوان نماد خداخواهی، صلابت، مردم‌دوستی، شجاعت، خدمت به مردم و محرومین است، گفت: غدیر پرچمی است که امروز می‌تواند مشکلات اقتصادی را رفع و فاصله بین مردم و مسئولان را کم کند و شیوه حکومت داری حضرت علی (ع) بهترین سرلوحه کار مسئولین قرار گیرد.

مقدم همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری یاسوج ابراز داشت: شهرداری یاسوج توجه به مقوله فرهنگ و اهمیت آن را سرلوحه کار خود قرار داده و باور داریم که در همه امور حتی مسائل عمرانی باید اول به مسائل فرهنگی دقت کنیم.

وی گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر نیز فعالیت ویژه ای در بحث مسائل فرهنگی داشته است بطوریکه 51 مصوبه فرهنگی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یاسوج داشته است که این تعداد از استان هایی نظیر اصفهان هم بیشتر است.

دکتر نستهن مقدم ادامه داد: شهرداری یاسوج هم رویکرد خود را بر اساس کار فرهنگی تعریف کرده است و بر همین اساس سازمان فرهنگی شهرداری شروع بکار خواهد کرد.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی خوبی شکل گرفته در مدت یکسال اخیر، از جمله چالش شهر پاک که سال گذشته اجرا شد و اقشار مختلف مردم در سنین مختلف در آن شرکت کردند.

دکتر مقدم تصریح کرد: ایجاد راه ارتباطی شهردار مجازی، برگزاری برنامه های ورزش همگانی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری مسابقات فوتسال و والیبال و سه همایش پاکسازی با محوریت صیانت و پاکیزگی فضای شهری و نیز برگزاری چندین جشن و برنامه مناسبتی در ایام مختلف سال از دیگر اقدامات این حوزه است.

دکتر نستهن مقدم شهردار

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1001272
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.