مجید حججی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خیرین در رفع نیازهای گوناگون تیران و کرون مشارکت دارند اما سخت گیری و بروکراسی اداری، انگیزه های آنها را برای انجام کارهای خیر، از بین برده است.
وی تاکید کرد: با وجود کمبود منابع مالی دولت، مشارکت خیرین در رفع نیازهای جامعه قابل اهمیت و به جلب مشارکت آنها نیاز است ولی خیرین در این مسیر با دیوان سالاری اداری روبرو هستند.
فرماندار تیران و کرون با بیان اشاره به فرسودگی بیش از 60 باب از مدارس این شهرستان تصریح کرد: مشارکت خیرین برای بازسازی و مقاوم سازی این مراکز جلب شده اما سخت گیری های اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، شرایط دشوار واگذاری زمین و تغییر کاربری ها، مانع از فعالیت خیرین شده است.
وی همکاری ادارات کل استان در اجرای تصمیم های منطقه ای را خواستار شد و گفت: تصمیم گیری های متمرکز استانی قادر به رفع مشکلات مناطق شهری و روستایی نیست و افزایش قدرت و اختیارات فرمانداران و مدیران محلی، ضروری است.
حججی خاطرنشان کرد: تیران و کرون با کمبود فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی روبروست که با تغییر وضعیت و کاربری بعضی از ساختمان ها، امکان رفع این کمبود فراهم می شود.
وی یادآور شد: همکاری به معنای قانون گریزی نیست بلکه هم افزایی بین بخشی موجب افزایش رضایت مندی و خدمت به مردم است.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.
خیرین در بیش از 50 درصد از طرح های خدماتی از جمله ساخت مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی این شهرستان مشارکت دارند.
بیمارستان این شهرستان، هفته گذشته ساخت با مشارکت 40 درصدی خیرین به ارزش بیش از 150 میلیارد ریال آغاز شد.
6027/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.