رضا آریایی روزسه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید میدانی از بیمارستان شهید چمران بروجرد اظهارداشت: مشکلاتی رفاهی همراهان بیمار، نقص آسانسور و سیستم های گرمایشی از جمله مشکلات و معضلاتی زیرساختی بود که دراین مرکز درمانی مشاهده می شود.
وی با تاکید براینکه باید برای رفاه و آسایش بیماران و همراهان آنها در بیمارستان های بروجرد تلاش شود، افزود: محوطه بیمارستان شهید چمران از فضای سبز و فیزیکی مطلوبی برخوردار نیست که پیگیری های لازم برای رفع این مهم درحال انجام است.
فرماندار بروجرد بیان کرد: هفته آینده نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای رفع مشکلات موجود در بیمارستان های بروجرد برگزار خواهد شد.
آریایی اضافه کرد: بیماران و همراهان از نحوه عملکرد کادر پزشکی و درمانی رضایت داشته اما مشکلات بخش درمان به صورت تخصصی در این نشست بررسی و رسیدگی می شود.
وی با اشاره به زلزله 3.9 ریشتری روز دوشنبه پنجم آبان ماه ادامه داد: این زلزله خساراتی به دنبال نداشته اما از شهروندان بروجردی درخواست شده در صورت تخریب و یا خسارت واحدهای مسکونی به بنیاد مسکن مراجعه تا کارشناسان پس از بررسی میزان خسارت وارده شده را تعیین کنند.
معاون استاندار لرستان با اشاره به بارش 88 میلیمتر باران در سه روز متوالی در بروجرد افزود: میزان خسارت های ناشی از بارندگی با توجه به آبگرفتگی 6روستا و تخریب راههای روستایی، پل ها و ابنیه توسط کارشناسان در دست بررسی است.
آریایی اظهارداشت: حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در منطقه شیروان و همت آباد زیرآب رفته و تا جذب کامل آب نمی توان تعیین میزان خسارت کرد.
وی افزود: بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری خسارتی به آنها تعلق نخواهد گرفت زیرا درقانون بودجه کشور به صراحت اعلام شده همه دامداران، کشاورزان، باغداران و آبزی پروران باید همه محصولات و تولیدات خود را در صندوق محصولات کشاورزی بیمه کنند و خسارت تنها در قالب صنعت بیمه پرداخت می شود.
فرمانداربروجرد بیان کرد: دولت دربخش عمرانی، راه ها، پل ها، تاسیسات درمانی، آموزشی و تسهیلات بانکی برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی خسارت تعیین می کند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.