به گزارش ایرنا، دکتر محمدمهدی گویا روز یکشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: زلزله بم یک منطقه کوچک را درگیر کرد، در حالی که مناطق حادثه دیده در زلزله اخیر بسیار وسیع بود و با وجود این وسعت فعالیت های فوق العاده خوبی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: خدمات دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در این مناطق به خوبی انجام شده و در حال پیگیری است و در این خصوص مشکل جدی وجود ندارد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفت: بیمارستان شهدای (بانگر) سرپل ذهاب با وجود اینکه یک بیمارستان صحرایی است، اما بسیار مناسب طراحی شده و خدمات آن بسیار خوب و منظم است به نحوی که بخش دیالیز آن از بخش های مشابه در بیمارستان های شهرهای بزرگ هم بهتر است.
دکتر گویا افزود: انجام این خدمات در چنین بیمارستانی غیرقابل باور است اما به خوبی مدیریت شده است.
وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه از نظر وضعیت آب و فاضلاب در مناطق شهری و بخصوص روستایی شرایط مناسبی نداریم، گفت: احتمال بروز و همه گیری بیماری ها نگران کننده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.