به گزارش ایرنا، محمد سلطان حسینی شامگاه روز دوشنبه در گردهمایی فصلی سازمان های مردم نهاد جوانان در محل سرای ورزشکاران استان افزود: رفع نیازهای جامعه و خروج از مشکلات به حضور و مشارکت جوانان در فعالیت های اجتماعی نیاز دارد.
وی بیان کرد : نیرو، توان و فکر جوانان راهگشا برای حل معضلات و مشکلات کشور است و باید زمینه مشارکت و حضور جوانان بیش از بیش فراهم شود.
وی با بیان اینکه آموزش مهارت های ارتباطی و انسانی نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد : بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه ناشی از نداشتن چنین مهارت هایی در بین نسل جوان و نوجوان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد : سازمان های مردم نهاد جوانان برای آموزش مفاهیم اجتماعی و مورد نیاز جوانان سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنند و در غالب برگزاری کارگاه های آموزشی و فعالیت های گروهی مفاهیم مهم زندگی از جمله مهارت های زندگی را آموزش دهند.
وی با بیان این که نزدیک به 200 سازمان مردم نهاد توسط جوانان استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد : استان اصفهان رتبه نخست را در ثبت تشکل های مردم نهاد جوانان را دارد که بیش از 2 هزار جوان در این تشکل ها فعالیت دارند.
سلطان حسینی یادآورشد: امسال 50 عنوان کارگاه آموزشی برای توانمندسازی اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان پیش بینی شده که با مشارکت وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست از تشکیل شبکه ارتباطی بین سازمان های مردم نهاد جوانان استان خبرداد و گفت: شبکه ارتباطی در غالب شش موضوع بین سازمان های مردم نهاد تشکیل شده که این نهادها بر اساس موضوع فعالیت خود با همدیگر تبادل نظر دارند.
رامین نعیمی ادامه داد : توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و تقویت کیفی عملکرد این تشکل ها با برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی دنبال می شود.
وی به برگزاری اختتامیه جشنواره اوقات فراغت اصفهان اشاره و اضافه کرد : این برنامه 13 آذرماه در مجتمع تجاری سیتی سنتر اصفهان برگزار و از سازمان های مردم نهاد فعال و ادارات و نهاد برتر در بخش اوقات فراغت استان تجلیل خواهد شد.
در این ادامه این نشست رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان از نبود توازن در اعتبارات بخش جوانان و بخش ورزش انتقاد کرد و گفت: در وزارت ورزش و جوانان توازن و عدالت در توزیع اعتبارات بین بخش جوانان و سایر بخش ها وجود ندارد.
نورالدین سهرابی ادامه داد: اعتبار 400 میلیارد ریالی بخش جوانان متناسب با جمعیت سازمان های مردم نهاد و نیازهای جوانان نیست و دولت و مجلس در توزیع اعتبارات عدالت را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه نداشتن هویت و شناسه اقتصادی برای تشکل های مردم نهاد جوانان چالش ساز شده است، اظهارداشت: سازمان های مردم نهاد جوانان به دلیل نداشتن شناسه اقتصادی قادر به دریافت اعتبارات مالی از دستگاه های اداری نبوده و امکان افتتاح حساب حقوقی در بانک ها را ندارند.
دو هزار سازمان مردم نهاد جوانان در کشور به ثبت رسید که 200 واحد آن متعلق به استان اصفهان که بیش از دو هزار جوان در این تشکل ها فعالیت مدنی دارند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.