به گزارش ایرنا، حجت الاسلام میثم آقایی روز سه شنبه در جمع عزاداران اربعین حسینی کوی امام سجاد(ع) سمیرم افزود: اطاعت و ولایت 2 عنصر کلیدی در شبکه مفاهیم توحیدی قرآن است بنابراین ظهور توحید را باید در ولایت و اطاعت پذیری جست و جو کرد.
وی اولین مرحله در پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت را معرفت داشتن به آنها دانست و اظهارداشت: محبت دومین مرحله شیعه گری است که در این موضوع در همین آیین عزاداری شاهد این ابراز محبت ها و سوگواری ها هستیم.
به گفته وی سومین و آخرین مرحله ای که باید به آن توجه کرد و برای رسیدن به آن کوشید اطاعت پذیری تام از راه و منش ائمه اطهار و امامان معصوم است.
آقایی با بیان اینکه امروز ما در مرحله اطاعت پذیری لنگ می زنیم، خاطرنشان کرد: در همین پیاده روی اربعین جاماندگان سمیرم که سال گذشته برگزار شد جمعیت پرشماری شرکت کردند اما به هنگام نماز جماعت ظهر تنها بخشی از این جمعیت به اقامه نماز ایستادند و اهتمام کردند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم با تاکید بر شناخت فلسفه قیام عاشورا بویژه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد : ما در موضوع معرفت و محبت اهل بیت(ع) قوی تر بوده ایم اما در مرحله اطاعت پذیری از این انوار مقدس همچنان ضعیف هستیم.
به گزارش ایرنا، آئین پیاده روی جا ماندگان اربعین حسینی از امامزاده ابراهیم(ع) تا امامزاده زید ابن علی(ع) سمیرم امسال به علت سرمای هوا و پیش بینی بارندگی لغو و آیین ها و مجالس عزاداری این روز در برخی اماکن مذهبی و مساجد برگزار شد.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.