مهدی مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای احداث خانه جوان زمینی با 500 مترمربع زیربنا با کاربری فرهنگی به این اداره واگذار و عملیات اجرایی آن با استفاده از امکانات شهرستان آغاز شده است.
وی اظهارداشت : با توجه به این که اعتبار احداث این خانه در بودجه سال 97 پیش بینی نشده نیاز به اختصاص اعتبار در سال آینده است که باید برای محقق شدن آن تلاش بیشتر شود.
وی احداث این مجموعه فرهنگی و اجتماعی را برای رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی جوانان و غنی سازی اوقات فراغت تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: با بهره برداری این مجموعه فرهنگی سازمان های مردم نهاد و تشکل های فرهنگی جوانان به به آسانی و بدون دغدغه مکانی به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می پردازند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون سالن جلسات، امکانات کتابخانه ای، محیط فرهنگی و تفریجی و سالن آمفی تئاتر را از امکانات پیش بینی شده این خانه اعلام و اضافه کرد : جوانان از این مکان به عنوان یکی از محیط های مناسب و سالم برای غنی سازی اوقات فراغت خود استفاده می کنند.
وی از وجود 10 سازمان مردم نهاد جوانان در این شهرستان خبرداد و گفت: این مراکز امروز فاقد مکان مناسب برای تشکیل جلسه، فعالیت اداری و هم افزایی و هم فکری با اعضای خود هستند که احداث خانه جوان این دغدغه را برای این نهادهای مردمی رفع می کند
وی با اشاره به مشارکت مطلوب و روز افزون جوانان این خطه در عرصه های اجتماعی، تصریح کرد: با وجود این مشارکت ، امکانات و تجهیزات متناسب با نیازهای این قشر نیست.
مرادی تاسیس فرهنگسرا، افزایش مجموعه های ورزشی، راه اندازی مکان های رفاهی و تفریحی و افزایش امکانات فرهنگی و هنری را برای جوانان خواستار شد و ادامه داد: سازمان های اداری به تنهایی قادر به توسعه و تامین این امکانات نیستند و باید هم افزایی بین بخشی ایجاد و بستر سازی برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود.
وی با تاکید بر ضرورت احداث باغ بانوان برای تفریح و سلامت بانوان این شهرستان ، تصریح کرد : نبود محیط مناسب و اختصاصی برای بانوان این منطقه یکی از چالش های موجود برای تفریح، ورزش و غنی سازی اوقات فراغت آنان است.
20 هزار نفر از جمعیت 72 هزار نفری شهرستان تیران و کرون را جوانان تشکیل می دهند که بر اساس نظر کارشناسان حوزه اجتماعی امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی منطقه متناسب با نیاز این قشر نیست.
این شهرستان دارای یک فرهنگسرا، یک سینما محلی و یک مجموعه بازی دیجیتال است.
احداث خانه جوان از راهبردهای وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید است که احداث این مراکز در پنج شهرستان استان، در اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا، فلاورجان در دستور کار قرار گرفته است که پیگیری های مسوولان، جوانان، افزایش سازمان های مردم نهاد حمایت های محلی در تیران و کرون، احداث این طرح در این شهرستان را در اولویت قرار داد.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.