حمید شهرانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آمار سال گذشته نیز در همین مدت نزدیک به همین تعداد بود ولی در مجموع سال گذشته 411 نمایش در اصفهان به روی صحنه رفت.
وی افزود: این نمایش ها در شهر اصفهان در مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان، تالار هنر، تالار سوره و در شهرستان ها در مراکز فرهنگی، هنری به روی صحنه رفته است.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان جوان زیادی وارد عرصه تئاتر اصفهان شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر فاصله بین نمایش های اجرا شده در استان از نظر تکنیک کمتر شده است و هنرمندان در این زمینه فعالتر از گذشته هستند.
شهرانی با اشاره به اینکه تئاتر اصفهان نیز مانند سایر بخش های فرهنگی و هنری نیاز به حمایت و توجه همه جانبه از سوی مردم، مسولان و خود هنرمندان دارد، اظهار داشت: اصفهان در این عرصه باید مانند گذشته در کشور فعال و پویا باشد و هنرمندان جوان در کنار ظرفیت با تجربه ها می توانند کارهای خوبی را به روی صحنه ببرند.
وی بودجه تئاتر، پلاتو(محل تمرین نمایش) و جذب مخاطب را سه عنصر مهم در یک تئاتر عنوان کرد و افزود: یک نمایش خوب برای اجرا باید تمام این فاکتورها را در کنار متن مناسب، کارگردانی و بازیگری داشته باشد تا بتواند موفق عمل کند.
وی تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز اطلاع رسانی شد، سی امین جشنواره تئاتر استان در آبان سالجاری در اصفهان برگزار می شود و 12 نمایش از میان 29 نمایش از سراسر استان برای این جشنواره انتخاب شدند.
سی امین جشنواره تئاتر استان 26 تا 30 آبان امسال در تالار هنر و مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان اصفهان برگزار می شود.
نمایش هایی که متقاضی حضور در این جشنواره شدند در یک سال گذشته اجرای عمومی در استان داشتند و یکی از شاخص های حضور در جشنواره نیز همین موضوع بود.
شهرانی اضافه کرد: همه تلاش ما این است که نمایندگانی در خور شان اصفهان در جشنواره تئاتر استان برای جشنواره سراسری تئاتر فجر که در تهران برگزار می شود، انتخاب شوند.
نزدیک به 40 گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.
هنر نمایش در اصفهان سابقه چند صدساله دارد و نمایش های کمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص تئاتر کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشور علاقه مندان خاص خود را داشت بگونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب، مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
6027/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.