به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار حسین دقیقی پنجشنبه شب در آیین رونمایی از کتاب 'پلاک سرخ 'در سالن غیاث الدین جمشید دانشگاه آزاد کاشان افزود : شهدا به عنوان گنجینه عظیم دفاع مقدس می تواند جوانان را در رویارویی و تقابل فرهنگی استکبار جهانی که استقلال و ازرشهای ناب اسلامی ما را هدف قرا داده است، یاری کنند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم بیان کرد: این شهیدان والامقام، انسانهایی بودند که با والاترین آرمانها و عمیق ترین معرفت الهی چون کوهی مقابل دشمن ایستادند.
مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : شهیدان با ردای سرخ شهادت و تن پوشی از ایمان جان خود را برکف اخلاص نهادند و راست قامت و استوار در برابر تندبادهای کفر و نفاق، مقاومت کردند.
وی امنیت، آسایش و ترس دشمنان از حمله به ایران را در گرو فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: خون پاک شهیدان گلگون کفن، ایران اسلامی را بیمه کرده است.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلام در این آیین گفت: شهیدان برای زنده نگه داشتن ارزشهای انقلاب اسلامی از جان و مال خود گذشتند.
سید جواد ساداتی نژاد تاکید کرد: همه مردم و مسئولان وطیفه دارند با پیروی از آرمانها و اهداف والای شهیدان، برای پشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.
وی با بیان این که توصیه همه شهیدان به مردم و مسئولان پرهیز از اختلاف و حفظ وحدت و اتحاد بوده است، افزود: عمل کردن به وصیت نامه شهیدان موجب استحکام و تقویت نظام اسلامی می شود.
در این آیین افزون بر خاطره گویی چهار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهیدان، از کتاب 'پلاک سرخ' رونمایی شد.
کتاب پلاک سرخ که مجموعه ای از تصاویر، زندگینامه و خاطرات 32 شهید فامیل یک خانواده در کاشان است، در 65 صفحه به همت موسسه فرهنگی فتح الفتوح جمع آوری، تدوین و منتشر شده است.
این آیین با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برخی مسئولان محلی در سالن غیاث الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.
شهرستان کاشان افزون بر یک هزار و 700 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
6136/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.