قربانعلی سعادت روز یکشنبه در همایش نکوداشت شهدای دولت، شهدای شاخص بسیج کارمندان استان و یادواره شهید جهادگر علی فارسی و قربانعلی کوچری افزود: روحیه ایثار و شهادت در جامعه اسلامی نهادینه شده و همواره جوانان ایران اسلامی ادامه دهنده این راه هستند.
وی اضافه کرد: شهدا علاوه بر انگیزه دفاع و تامین امنیت دارای روحیه خدمتگزاری والایی نیز بودند و خاطره شهیدان سبزی و کشتگر هرگز از خاطر جهادگران زدوده نمی شود.
وی اظهار کرد: شهدا حقیقت آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با عمق وجود و باطن خود درک و برای صیانت از این ارزشها مجاهدت کردند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به اینکه نرمش قهرمانانه کشورمان در مقابل دشمنان دارای پشتوانه منطقی است، گفت: ما پشتوانه منطقی برای همه رفتارهای دیپلماسی خود داریم و باید بر این مبنا حرکت کنیم.
سردارعابدین خرم افزود: باید با مطالعه زندگینامه شهدا به عمق عقاید و منظومه افکار آنها پی برده و آنان را الگوی خود قرار دهیم و فکر و عمل مورد نظرشان را در زندگی جاری کنیم.
وی اظهار کرد: طبق فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، خدمت در جامعه باید مثل خدمت شهدا بی منت، خالص و عقلانی باشد و این خدمت بی منت است که باعث افتخار خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این همایش بیان کرد: این سازمان با تقدیم 72 شهید جهادگر در دوران دفاع مقدس، افتخار دارا بودن 23 درصد از مجموع شهدای کارمند استان را دارد.
اسمعیل کریم زاده اضافه کرد: امروز امنیت و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون شهیدان دوران دفاع مقدس و در این راستا تاسی از راه و سیره شهدا تضمین کننده تعالی و پیشرفت جامعه است .
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 327 شهید کارمند است، در هر سال یکی از شهدای شاخص بسیج کارمندان در سراسر کشور انتخاب و مورد تکریم و تجلیل قرار می گیرد.
با توجه به فرآیند انتخاب شهدای شاخص کشوری، در استان آذربایجان غربی نیز با توجه به معیارهای تعیین شده، شهید قربانعلی کوچری فرماندار شهرستان خوی نیز که بعد از تحمل سه سال اسارت توسط گروهک های معاند به مقام رفیع شهادت رسید، به عنوان شهید شاخص کارمندی استان در سال جاری انتخاب شده است.
شهید جهادگرعلی فارسی از سرداران کاشانی و فرمانده پشتیبانی مهندسی رزمی جنگ در دوران دفاع مقدس است که در 29 دی ماه 1365 در شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل شد و به عنوان شهید شاخص کارمندی کشور در سال 96 انتخاب شده است.
از دوم تا هشتم شهریور در کشور به نام هفته دولت نامگذاری شده روز چهارم شهریور نیز در تقویم به نام روز کارمند نام گذاری شده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.