به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی انصاری شامگاه روز دوشنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در سالن سیمنایی حوزه هنری اصفهان افزود: امروز صنعت سینما و هنر و فیلم سازی در همه زمینه ها و همه ابعاد زندگی بشر در انتقال فرهنگ و تبلیغ جزو خطوط مقدم است.
وی بیان کرد : تاکنون جشنواره های متعددی در زمینه فیلم سلامت در کشور برگزار شد اما جشنواره با عنوان مهر سلامت برای اولین بار برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهارداشت : اصفهان در زمینه کار خیر و برخورداری از انجمن های خیریه جزو استانهای برتر و پر افتخار محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد : در فرهنگ همه ادیان و بویزه اسلام به سلامت جسم ،فکر و روح توجه و تاکید بسیاری شده است و هیچ کاری با ارزش تر از کار خیر و نیکوکاری نیست.
به گفته وی خیرین سرمایه خود را برای کمک‌ به دیگران هزینه می کنند و خیرین سلامت جزو بهترین خیریه های انتخاب شده در جامعه هستند.
انصاری ادامه داد : مجمع خیرین با برگزاری این جشنواره به خوبی سه واژه سلامت، کار خیر و هنر فیلم را به هم‌پیوند داده است.
وی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های خوبی برای برگزاری این جشنواره ملی ارایه کرده است، افزود : امیدواریم این جشنواره که شروع خوبی داشته در سالهای آینده هم ادامه پیدا کند و بتواند گام ارزشمندی را در انتقال فرهنگ سلامت و حفظ سلامت بردارد.
دبیر اجرایی این جشنواره در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این جشنواره در چهار بخش داستانی، مستند، فیلم و بخش ویژه دانش آموزی برگزار شده است.
علیرضا سیدین افزود : 923 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بازبینی و داوری اولیه 372 اثر در بخش داستانی، 216 اثر در بخس مستند، 272 اثر در بخش فیلم و 60 اثر هم در بخش ویژه دانش آموزی برای اکران انتخاب شده است.
به گفته وی آثار منتخب در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و ‌پنجشنبه در سینما سوره حوزه هنری اصفهان و سالن چهلستون پردیس سینمایی چهارباغ از ساعت 9 تا 20 هر شب اکران خواهد شد.
/6026/ 7150 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.