محمدرضا قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا هر کس و هر دستگاهی بنا به توانایی خود باید به رسالتش در بخش آموزش به درستی عمل کند.
وی اظهارداشت: تجربه نشان داده است که بهترین راه آموزش در این مسیر، رفتار و عملکرد افراد است که اثرگذاری بهتر و مستقیمی بر روی افراد به جا می گذارد.
وی به عنوان نمونه به رعایت رفتارهای ترافیکی اشاره و اضافه کرد : رعایت این گونه رفتارها علاوه بر احترام به حقوق شهروندی خود و دیگران موجب آموزش به سایر افراد نیز می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در نظر قرار دادن این نکته که همه ما شهروند و مسوول هستیم را در مقوله حقوق شهروندی حائز اهمیت دانست و گفت: در این صورت است که آرامش و امنیت خاطر نصیب تک تک افراد جامعه خواهد شد.
قنبری با بیان اینکه حقوق شهروندی مجموعه ای از حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کنار هم است گفت: بر این اساس در قانون اساسی کشور ما حقوق شهروندی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی، یکی از مصداق های بارز حقوق شهروندی را مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آنها اعلام کرد و افزود : تساوی در برابر قانونی مصداق بارز دیگر حقوق شهروندی در قانون اساسی است.
این مسوول دادگستری کل اصفهان متولی تامین حقوق شهروندی را قوه قضاییه ذکر کرد و گفت: بر این اساس در این قوه معاونتی با عنوان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تعریف شده که رسالت آن ترویج و اطلاع رسانی حقوقی است که به لحاظ قانونی برای مردم شناخته و تعریف شده است.
به گفته وی یکی از فعالیت های این معاونت در زمینه حقوق شهروندی را تهیه بروشور، برگزاری کارگاه آموزشی و جلسات بمنظور آموزش افراد و دستگاه ها با این حقوق است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اصفهان، خاطرنشان کرد: در زمینه حقوق شهروندی برخی شهروندان مانند کودکان و زنان نیازمند حمایت های ویژه ای هستند که در قوانین متعدد حقوق شهروندی در قانون اساسی مورد حمایت و تاکید قرار دارند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.