به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرزاد حمیدی روز شنبه در همایش دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: بازی کردن اهمیت بالایی دارد و در آموزه های اسلامی نیز کودک برای دوره هفت ساله نخست زندگی آزاد گذاشته می شود تا بازی کند.
وی با اشاره به رقم خوردن امنیت ملی کشور بر اساس وضعیت جسمانی جمعیت در آینده یادآور شد: هم اکنون 21 درصد کودکان کشور چاق هستند یا اضافه وزن دارند و اگر هوشیار نباشیم، نسل آینده با سونامی بیماری های غیرواگیر رو به رو خواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تکاپوی بدنی کودکان و نوجوانان افزود: افسردگی ها، آسیب های اجتماعی، دلزدگی ها و انزواها با تحرک جسمانی و ورزش درمان می شود.
وی تصریح کرد: کودکان روزانه 6 ساعت در اختیار مدرسه قرار دارند و پس از آن در خانه هستند اما باید پرسید، سهم محله برای ورزش کودکان و نوجوانان چیست.
حمیدی به لزوم افزایش سواد حرکتی در کشور اشاره و اضافه کرد: نباید نسل آینده را به فراموشی سپرده و همه توان و اعتبار در ورزش قهرمانی هزینه شود، زیرا این شرایط جامعه آینده را کم تحرک و غیر پویا خواهد کرد.
وی عنوان کرد: نزدیک به 270 هزار نفر آموزگار پایه در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که باید همه آنها توانمند شوند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نمی توانیم تنها با درس تربیت بدنی کمبودهای حرکتی دانش آموزان کشور را از بین ببریم زیرا زندگی ماشینی، تلفن همراه و تبلت کودکان را به یکجانشینی و چاقی مبتلا می کند.
وی در ادامه به توزیع 330 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز مدرسه ها با وسایل و امکانات ورزشی در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: رقمی کم اما اقدامی بسیار خوب است زیرا تربیت بدنی افراد را مفید، خوداتکا، جمع گرا و مثبت پندار می کند و از سوی دیگر سلامت و نشاط را به ارمغان می آورد.
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان نیز در این آیین دانش آموزان را مدیران آینده کشور دانست و بیان کرد: نزدیک به 20 سالن ورزشی در این شهرستان وجود دارد که از وسایل ورزشی بی بهره هستند.
علی اکبر مرتضایی قهرودی افزود: با توجه به اینکه کاشان مجمع خیرین مدرسه ساز فعالی دارد، انتظار می رود تا در کنار دولت نسبت به ساخت و تجهیز مکان های ورزشی نیز اقدام کنند.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: 50 درصد از واحدهای آموزشی این منطقه از سوی نیکوکاران ساخته شده و البته افزون بر این در ساخت بیمارستان، سالن ورزشی، دانشگاه و راهسازی نیز پیش گام بودند.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: ظرفیت کاشان در 40 شاخص از 13 استان کشور بالاتر است و تبدیل وضعیت این شهرستان می تواند به شکوفایی هر چه بیشتر این ظرفیت ها کمک کند.
جمعیت افزون بر 58 هزار نفری دانش آموزان کاشانی در 330 واحد آموزشی این شهرستان به تحصیل اشتغال دارند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.