به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد روز شنبه در همایش پاسداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور اردستان بیان کرد: نگرش انقلابی مردم ایران در عرصه جهاد و شهادت آرایش نظامی در برابر دشمن است.
وی افزود: عرصه های دینی منحصر به آرایش نظامی رو به روی دشمن نبوده بلکه موضوع های حکومت دینی فراتر از جنگ و دفاع می باشد که فرزندان حضرت امام (ره) با روحیه انقلابی و جهادی، فرهنگ انقلابی ایشان را اجرا کردند.
نماینده اردستان در مجلس اضافه کرد: حکومت دینی باید در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی وارد شود اما هنوز نتوانسته ایم در کشور به دستاوردهای کامل حکومت دینی دست یابیم.
وی عنوان کرد: تشکیل حکومت دینی باید با روش پیامبر (ص) تنظیم شود و بهترین و زیباترین جلوه های شهادت و از خود گذشتگی انقلاب اسلامی که نزدیک به قیام عاشورا بود، در هشت سال دفاع مقدس متجلی شد.
طباطبائی نژاد تصریح کرد: پیشرفت در دفاع مقدس مناسب اما آن جهاد اصغر بود و جهاد اکبر هنوز باقی است.
وی مبارزه با نفس اماره، دنیا پرستی و قدرت طلبی را جهاد اکبر نامید و گفت: بسیاری از افراد در زمان پیامبر (ص)، ائمه معصومین (ع) و حکومت اسلامی شکست خوردند و از این رو باید قدر انقلابیون حقیقی را دانست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دشمن امروز هم بیدار و به دنبال تحریم، تجزیه و نابود کردن کشور و انقلاب است اما بفرموده حضرت امام خمینی (ره) هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی افزود: آمریکا قدرتی ندارد، سربلندی و قدرت دست خدا می باشد؛ امروز زمان آزمایش است و مجلس، دولت و سایر افراد در هر جایگاهی به اندازه ظرفیت خود آزموده می شوند.
طباطبائی نژاد بیان کرد: آمریکا نیز مانند فرعون، یزید و معاویه با شیطنت ها زحمتی ایجاد می کند اما نباید ترسید زیرا کاری از پیش نخواهد برد؛ امروز تنها حرکت در مسیر درست و راه پیامبران، ائمه، راستگویان، شهدا و صالحین برای مردم و مسئولان مهم است.
امام جمعه اردستان نیز در این همایش گفت: کسانی که در صف مقدم جبهه رو در روی دشمن می جنگند، محبوب خداوند بوده و شهدا از این نعمت برخوردار شدند.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: شهدا در دوره های تاریخی گوناگون محبوب دل های مردم بودند و تکریم خانواده آنها نیز بر همه واجب و لازم است و در صورت کوتاهی کردن در محضر خدا پاسخگو خواهیم بود.
وی با اشاره به حمله تروریستی اهواز از جمله شهادت کودکی چهار ساله، تکان خوردن جهان و محکوم شدن این حادثه از سوی سازمان ملل اظهار کرد: از خود گذشتگی رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای حمله های تروریستی زمینه ساز وحدت و همدلی قشرهای گوناگون مردم و تداوم بخش انقلاب شده و پیروزی نهایی به رغم توطئه های مشکل آفرین دشمنان، از آن ما خواهد بود.
به گزارش ایرنا، خانواده سه دانشجوی شهید اردستانی دوران دفاع مقدس در پایان این آیین تجلیل شدند.
320 شهید، 550 جانباز و 44 آزاده از این شهرستان تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.