**رئیس جمهور در سازمان ملل مواضع ایران را به خوبی بیان کرد
تیران - ایرنا - امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع سازمان ملل در نیویورک مواضع ایران را به خوبی بیان کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود : سخنرانی رسا و روان دکتر روحانی به خوبی مواضع ایران در عرصه های مختلف را بیان کرد و موضع گیری خوبی نسب به دشمنان نشان داد.
وی بیان کرد: مواضع ایران باید همواره نسبت به دشمنان مشخص باشد که رئیس جمهور به خوبی این موضوع را بیان کردند که در برابر هر برخوردی از سوی دشمنان همان برخورد را خواهیم داشت.
امام جمعه تیران و کرون با اشاره به این که دولت آمریکا همواره به دنبال پیگیری اهداف خود در سازمان ملل است، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشورهای دنیا و سازمان ملل همراهی کمتری را با تصمیم گیری های آمریکا داشته اند که نمونه بارز آن عدم موافقت در تغییر پایتخت قدس به اسراییل بود.
وی ادامه داد : عدم همراهی سایر کشورهای جهان با آمریکا فرصت را برای شناخت واقعیت ها به مردم جهان داده تا این که مردم کشورهای جهان ظلم و ستم واقعی و حمایت از حقوق بشر واقعی را بشناسند.
رشیدیان یادآورشد : اسراییل و آل سعود تنها حامیان آمریکا هستند که باید این مواضع شناخته شود و سازمان ملل نیز حمایت از حقوق بشر را نسبت به این همه ظلم این سه کشور اجرا کند.
شهرستان تیران وکرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
م/6026/
**امریکایی ها قابل اعتماد نیستند
سمیرم- ایرنا- امام جمعه سمیرم گفت: آمریکایی ها در همه دوره ها ناقض عهدنامه ها و پیمان هایشان بوده اند و نشان دادند قابل اعتماد نیستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در نمازجمعه این هفته سمیرم با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ در سازمان ملل متحد افزود: آنها حتی به سخنان و عهد خود پایبند نیستند و این که از توافقی مانند برجام خارج می شوند نشان از همین عهدشکنی و غیرقابل اعتماد بودنشان دارد.
وی با اشاره به خنده و تمسخر سران کشورها به هنگام سخنرانی رییس جمهور آمریکا، یادآور شد : ترامپ چهره واقعی آمریکایی ها را بی پرده به نمایش گذاشت که این موضوع و انزوای امریکا در رسانه های آمریکایی بازتاب زیادی داشت.
خطیب جمعه سمیرم خاطرنشان کرد: رییس جهوری کشورمان با متانت سخن گفت و تحریم های ظالمانه غربی ها را نوعی تروریسم اقتصادی خطاب کرد اما جاداشت با شدت و قاطعیت بیشتری این سخنان را بیان می کرد.
دهقانی گفت: شکست ناپذیری و زیر بار زور و ظلم و بیگانه نرفتن در جای جای تاریخ این سرزمین ثبت شده و این مردم همچنان مقابل ظالمان ایستاده اند و کوتاه نمی آیند.
به گفته وی امروز ایران اسلامی با تکیه بر اقتدار، استقلال و خودباوری همه معادلات منطقه ای و جهانی آمریکا و غرب را بر هم زده و خواب آنان را آشفته کرده است.
وی ادامه داد : تا زمانی که سرلوحه عمل و زندگی ما قیام عاشورای حسینی است و راه حسین(ع) و یارانش را دنبال کنیم، دشمنان هیچ کاری از پیش نخواهند برد و همه نقشه های آنها نقش بر آب خواهد شد.
7147/
**سیاسی‌کاری در برخورد با مسائل اقتصادی ممنوع است
زرین شهر - ایرنا- امام جمعه زرین شهر گفت : سیاسی‌کاری در برخورد با مسائل اقتصادی ممنوع است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان در نمازجمعه این هفته زرین شهر افزود: مشکلات و مسائل به وجود آمده در زمینه های اقتصادی فشارهای زیادی را بر روی قشر ضعیف جامعه وارد کرده است و در به وجود آمدن این مشکلات و بحران ها همه مقصریم که باید نسبت به میزان تقصیر خود تلاش کنیم و از درگاه الهی بابت این تقصیرها طلب بخشش نماییم.
وی تصریح کرد: اینکه به یک‌باره دستهای سرمایه داران را ببندیم تولید را با مشکل مواجه کنیم و تصمیمات غلط بگیریم پرتگاه های خطرناک جامعه است و باید پذیرفت در دست برخی مردم سرمایه های وجود دارد.
باقریان تصریح کرد : اینکه یک روز یارانه می دهیم یک روز قطع می کنیم، یک روز کالا می دهیم و روز دیگر هیچ، هر روز در بوق و کرنا می کنیم که دزدها سرمایه ها را دزدیدند ، اینها نشانه بی‌مدیریتی است.
وی تاکید کرد : ایران اسلامی همه منابع لازم را درون خود دارد و هیج منبع دیگری خارج از مرزها نیاز ندارد اگر امروز این منابع به درستی استفاده نمی شود از بی مدیریتی و غفلت های خواسته و ناخواسته ماست.
امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: برخی قوانین در این کشور خودشان مشکل ساز هستند و حتی در برخی موارد بعضی از مسئولان هم با غفلت مشکلات بسیاری را درست می‌کنند.
وی افزود : مردم در سختی های بسیار سربلند بیرون آمدند و باید به فکر معیشت و گرفتاری های آنان بود.
زرین شهر مرکز شهرستان لنجان در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
6026//7139
**دفاع مقدس در تاریخ ایران باقی خواهد ماند
نایین - ایرنا - امام جمعه نایین گفت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی به عنوان یک افتخار باقی خواهد ماند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه این شهر افزود : نباید چشم امیدمان به آمریکا و دشمنان باشد و آنها هیچ وقت یار ما نبوده و نخواهند بود.
وی به فعلیت رسیدن استعداد و خلاقیت جوانان، تولد تفکر ناب بسیجی در منطقه، تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان و شکسته شدن طرح های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه از دستاوردهای مهم دفاع مقدس برشمرد.
وی افزود : در مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ادعاهای واهی و دروغ های فاحش مورد تمسخر و استهزاء سران و نمایندگان کشورها قرار گرفت.
وی به اقدام تروریستی اهواز اشاره و اضافه کرد : این اقدام نشان داد که نظام سلطه با همکاری عوامل خود در پیشبرد جنگ همه جانبه برای شکست اراده ملت ایران به اهداف خود دست نیافته است.
سجادی ادامه داد : نظام سلطه با بهره گیری از گروه های تروریستی به چالش های امنیتی تمسک پیدا کرده و تلاش داشت این اقدام کور تروریستی را به عرصه ای برای آشوب ها تبدیل کند که این بار ناکام ماندند.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر از وظایف مهم دولتمردان است.زیرا اقشار ضعیف جامعه همواره حامی انقلاب و نظام بوده اند و نباید در چنین شرایطی نارضایتی آنها را فراهم کرد.
امام جمعه نایین تاکید کرد : در موقعیت حساس فعلی باید همه به یکدیگر کمک کنند، چرا که با یک مدیریت مطلوب بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
فرمانده سپاه نایین قبل از آغاز خطبه های نمازجمعه به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دشمنان ایران و اسلام که نمی توانند اقتدار امنیتی نظام را ببینند در یک حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه و کورجمعی از هموطنان و مدافعان میهن اسلامی را که برای تجلیل از شکوه حماسه های آن دوران طلایی به میدان آمده بودند را به گلوله بستند.
سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: همواره سنت الهی این است که توطئه دشمنان و مستکبران به خودشان بر می گردد، هر چند این حادثه در نگاه ظاهری غم انگیر و هولناک بود، جمعی از عزیزان را به شهادت رسیدند و جمعی مجروح شدند.
اکبری تصریح کرد : امروز در جنگ فرهنگی مقابل دشمنان ایستاده ایم ، بنابراین همانند آن دوران باید در زمینه های فرهنگی و اقتصادی مقاومت نماییم.
شهرستان نایین در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت7136
**ایران در سازمان ملل حضوری مقتدرانه داشت
کاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان، حضور جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را مقتدرانه ارزیابی کرد.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان گفت: این حضور باعث اثبات حقانیت و مقبولیت مواضع برحق ملت ایران و انزوای آمریکا شد و دونالد ترامپ مورد تمسخر کشورهای دیگر قرار گرفت.
وی افزود: برخی ناظران سیاسی ایالات متحده پیش از شکل گیری مجمع عمومی در مورد انزوای رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده و پیش بینی کردند اما تمسخرش را پیش بینی نکرده بودند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان بیان کرد: یک مقام آمریکایی در تفسیر و تحلیلی اعلام کرد که سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که ترامپ منزوی شده است.
وی در ادامه عملیات تروریستی هفته گذشته در اهواز را تلخ و تاسف بار دانست و اظهارداشت: این حادثه جنایت بزرگی بود که دل مردم را شکست، قلب رهبری معظم انقلاب را آزرد و ملت ایران یک پارچه عزادار کرد.
نمازی تصریح کرد 'طاها کودک چهارساله به چه جرم و گناهی شهید شد؛ این اقدام را نمی توان به جز یک عملیات کور تروریستی چیز دیگری نامید، زیرا موجب شادی دشمنان، صهیونیست ها، آمریکا و انگلیسی ها شد.'
وی یادآور شد: بیشرین تهدیدهای تروریستی تاکنون برای ملت ایران بوده و هزاران شهید از جمهوری اسلامی در این راه تقدیم شده است.
امام جمعه کاشان ادامه داد : دشمن از ایران می خواهد تولید موشک های دوربرد (بالستیک) را متوقف کند اما بدانند که سیاست نظام جمهوری اسلامی و ملت حفظ تمام توانمندی های دفاعی و نظامی کشور می باشد.
وی با محکوم کردن جنایت های جنگی آل سعود و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان یمنی ذکر کرد: این جنایت ها حتی در میان نظامیان آنها موجی از نارضایتی براه انداخته و برخی استعفای خود را تسلیم کردند.
6136/8123
** پاسخ روحانی به ترامپ، آمریکا را خلع سلاح کرد
اردستان - ایرنا - امام جمعه اردستان با تبریک و خداقوت به هیات ایرانی گفت: رئیس جمهوری پاسخ مناسبی به سخنان دونالد ترامپ داد، آمریکا را خلع سلاح و از رینگ مبارزه خارج کرد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان به سخنرانی رئیس جمهوری ایران در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره و آن را قاطعانه، مقتدرانه، مدبرانه، متین و قانونمند دانست.
وی به سخنان روز گذشته رهبری اشاره کرد و افزود: سخنان ایشان بسیار مهم، حکیمانه و راهگشای مشکلات است و همه باید به آن توجه لازم را داشته باشند.
امام جمعه اردستان تاکید کرد: بفرموده ایشان، مسئولان پاسخ دندان شکنی به تروریست ها و حامیان آنان بدهند و سیلی محکم را به متجاوزان امنیت کشور بزنند.
وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: برخی تحلیلگران بر این باروند که انتخاب 31 شهریورماه برای اجرای این توطئه، در راستای القای حس فقدان توانایی در دولت برای تامین امنیت کشور است که باید نظام بین الملل از ایران دفاع کند.
دهشیری با اشاره به پذیرش مسئولیت این حادثه از سوی گروه تروریستی الاحواز اضافه کرد : داعش هم به کمک آنها آمد اما آیا کشتن مردم بیگناه (25 شهید و نزدیک به 60 مجروح) هنر است که برخی بوق های تبلیغاتی غربی از آن دفاع کردند که سیلی محکمی از ایران خواهند خورد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهارداشت : نباید این دفاع فراموش شود، هرچند جنگ تلخی های بسیاری دارد و شهید، جانباز، اسیر، خرابی، ویرانی و یک هزار میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت.
امام جمعه اردستان ادامه داد: این جنگ اما دستاوردهای زیادی مانند اتحاد بین اقشار گوناگون، نقش بسیج در دفاع، مشخص شدن بیگناهی ایران و متجاوز اعلام شدن صدام به همراه داشت.
وی با تاکید بر لزوم قدردانی از خانواده شهدا بیان کرد: این نیروهای بسیجی و حزب اللهی پس از جنگ وارد صنایع دفاع شدند و امروز نتیجه تلاش آنها را می بینیم که دشمن را به هراس انداخته است.
دهشیری در ادامه به نوسان های اخیر اقتصادی اشاره کرد و از دولتمردان خواست تا جلوی اسب گرانی را بگیرند.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه، مجلس و دولت همه ساکت شده و کار را رها کردند، در حالی که پیش تر تحرکات آنها در مبارزه با مفسدان اقتصادی بیشتر بود.
امام جمعه اردستان با اشاره به احتکار برخی کالاها در انبارها افزود: برخی در این میان بذر ناامیدی می پاشند اما مسئولان و مردم باید هوشیار باشند زیرا این زمستان هم خواهد رفت.
وی در ادامه به مناسبت های هفته پیش رو مانند روز همبستگی با کودکان فلسطینی، روز سالمند و روز آتش نشانی و ایمنی اشاره کرد.
7431/8123/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.