به گزارش ایرنا، استاد حوزه علمیه قم در این آیین در باره مقام شامخ این عالم ربانی گفت: آیت الله صافی در طول عمر با برکتش برای اعتلای دین، ترویج فقه و مذهب جعفری تلاش فراوانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین تهرانی ، این مرجع تقلید را یکی از شاگردان مبرز حضرت آیت الله بروجردی ذکر کرد و افرود: این عالم اندیشمند با تالیف حدود 30 جلد اثر علمی و یک دیوان شعر اسمش در فهرست مؤلفین شیعه و ذاکرین امام حسین(ع) می درخشد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله صافی خاطرنشان کرد : این مرجع تقلید با صیانت نفس و با آن مقام و درجه علمی تا آخر عمر دست از منبر و روضه خوانی بر نداشت و از محبان و مروجین مکتب حسینی و اهل بیت(ع) بود.
وی با قدردانی از حضور روحانیون، مسوولان و قشر های مردم در آیین بزرگداشت آیت الله صافی تصریح کرد : در قرآن، دین مقدس اسلام و سیره عملی پیامبر و اهل‌بیت(ع) همواره بر تکریم و تجلیل علما تاکید شده است.
در این آیین خانواده آیت الله صافی، مدیران و طلاب حوزه های علمیه شهرستان های گلپایگان و خوانسار ،روحانیون، فرماندار و قشر های مردم و مسوولان شهرستان گلپایگان حضور داشتند.
حضرت آیت الله العظمی علی صافی گلپایگانی(ره) از مراجع تقلید معاصر جهان تشیع در 14 دی ماه 1388 در ماه محرم در سن 99 سالگی در گلپایگان در گذشت.
آن عالم وارسته بنا به وصیتش در آرامستان قاضی زاهد گلپایگان در جوار گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.
شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان واقع است.
ت/7138/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.