به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان، احمدرضا قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه به تصویب شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها رسیده است، ابراز داشت: اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها، زمینه‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومین (ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها، تعظیم شعائر دینی و تشویق فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاهیان، گسترش معارف، آموزش‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت و بسط فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها و جذب جوانان به فعالیت‌های دینی مرتبط با قرآن و عترت از اهداف کلی این جشنواره است.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه در این جشنواره ۱۳ هزار نفر شرکت‌ کردند که ۱۴۱ نفر در بخش شفاهی به مرحله پایانی راه‌ یافته‌اند، ابراز داشت: این افراد در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این بخش مشخص خواهند شد.

وی ادامه داد: یک هزار اثر ارسالی در بخش‌ای ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری داشتیم که ۵۱ برگزیده در این بخش و ۳۱ برگزیده در بخش کتبی از قبل مشخص شده‌اند.

برگزاری نمایشگاه، مسابقات، کارگاه‌های مرتبط با مباحث قرآنی

قاسمی با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره بیان داشت: برگزاری نمایشگاه، مسابقات، کارگاه‌های مرتبط با مباحث قرآنی در این ارتباط برای همشهریان برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی به میزبانی اصفهان روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه در باشگاه فرهنگیان واقع در خیابان پروین برگزار می‌شود و اختتامیه در روز ۱۷ مهرماه در موسسه اهل بیت واقع در خیابان فرشادی خواهد بود.

اعطای مدال خادمان قرآن کریم برای نفرات اول حفظ و قرائت 
در ادامه این نشست سید محمد قلمکاریان  اظهار داشت: در مسابقات مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی ۴۸ خواهر و ۹۳ برادر و در مجموع ۱۴۱ نفر در بخش‌های آوایی حضور دارند که در سه روز به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بخش آوایی شامل زیربخش‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن کریم در دو، پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، دعا و مناجات خوانی است، ابراز داشت: زیربخش‌های اذان، تواشیح و هم‌خوانی در این بخش ویژه آقایان است.

مسئول کمیته علمی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه داوران جشنواره در سطح بین‌المللی و ملی در بخش‌های صوت، لحن، تجوید و غیره به داوری می‌پردازند، بیان داشت: جشنواره قرآن و عترت در سطح استانداردهای بین المللی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی برنامه‌هایی مانند اجرای تئاتر روایی عاشورایی در اختتامیه، اعطای مدال خادمان قرآن کریم برای نفرات اول حفظ و قرائت در بخش خواهران و آقایان، برگزاری کارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه و مسابقات فرهنگی هنری، گردشگری و دیدار با علما اجرایی می شود.

جشنواره قران و عترت

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1020221
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.