به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود 10 مرکز آموزشی دانشگاه جامع علمی، کاربردی در استان اصفهان، دولتی است که بر اساس مصوبه شورایعالی اداری کشور دیگر نمی توانند دانشجو بپذیرند.
بر اساس مصوبه سال گذشته شورایعالی اداری کشور، مراکز مجری آموزش‌های علمی، کاربردی دولتی، دیگر مجاز به پذیرش دانشجوی جدید در هیچیک از رشته‌های آموزش عالی از جمله دوره‌های پودمانی نیستند.
قاضی عسگر با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی- کاربردی، یک سازمان دولتی و زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، خاطرنشان کرد: اما مراکز آموزشی علمی، کاربردی باید خصوصی یا عمومی باشند و نمی توانند دولتی بمانند.
وی اضافه کرد: درصددیم تا از بین مراکز دولتی، مراکز دارای کیفیت خوب آموزشی را از طریق واگذاری به بخش خصوصی، احیاء کنیم.
رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان از جمله این مراکز را فرهنگ و هنر، بهزیستی و آب و برق عنوان و تصریح کرد: برخی مراکز آموزشی مانند حج و زیارت و جهاد کشاورزی نیز بدلایلی مانند به اتمام رسیدن ماموریتشان، دیگر فعالیت نخواهند کرد.
وی در باره دلیل صدور مصوبه شورایعالی اداری کشور برای مراکز علمی، کاربردی گفت: عده ای به اشتباه تصور می کردند که بیشتر بودجه این مراکز توسط دولت تامین می شود در حالی که آنها خودگردان و درآمدزا بودند و این مصوبه می توانست به نحو دیگری انجام شود.
قاضی عسگر همچنین به درخواست این دانشگاه از دولت برای تخصیص بودجه بیشتر اشاره و اضافه کرد: ما از دولت خواسته ایم تا معادل 30 درصد از شهریه ها را بپردازد تا مجبور نشویم این پول را از دانشجویان بگیریم.
به گفته وی، در زمان حاضر حدود 5 درصد از بودجه این دانشگاه از محل کمک های دولت است که بیشتر صرف تهیه غذای دانشجویان می شود.
قاضی عسگر، اولویت این دانشگاه را گسترش دوره های آموزشی کوتاه مدت مهارتی عنوان و تصریح کرد: سهم آموزش مهارتی از کل آموزش ها در کشور باید تا پایان برنامه ششم توسعه(سال 1400) به 30 درصد برسد که اکنون این سهم 14 درصد است.
وی همچنین با بیان اینکه ارائه رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد از 2 سال گذشته تاکنون در این دانشگاه متوقف شده است، گفت: در حال برنامه ریزی برای ارائه مجدد این رشته ها از سال آینده با رویکرد جدید و صحیح هستیم.
شمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی در سراسر کشور حدود 400 هزار نفر در 600 مرکز آموزشی است.
دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان دارای 20 هزار دانشجو در 40 مرکز آموزشی است.
/60273011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.