به گزارش ایرنا، عباس محبوبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تملک پنج هزار مترمربع زمین های اطراف این پایانه شش میلیارد تومان نیاز است که قرار است بخشی از آن توسط سازمان پایانه ها و بخشی دیگر توسط بخش املاک شهرداری اصفهان با واگذاری زمین های مُعوض به مالکان تامین شود.
وی اضافه کرد: همچنین برای ساخت این مجموعه مُدرن و متناسب با نیاز مسافران قریب 40 میلیارد تومان نیاز است که با همکاری بخش خصوصی، تامین و در دهه فجر کلنگ آن به زمین خواهد خورد و تا 2-3 سال آینده به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توسعه این پایانه برخی مشکلات مسافران پایانه های زاینده رود و کاوه نیز که قصد سفر به شهرهای دیگر استان را دارند یا از شهرهای دیگر استان وارد می شوند و از طریق این دو پایانه قصد مسافرت به سایر شهرهای کشور را دارند نیز برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور تامین سوخت رانندگان اتوبوس ها در جنوب شهر و تامین درآمد پایدار، طرح ساخت پمپ گازوئیل در پایانه صُفه در دستور کار قرار دارد.
محبوبی گفت: در غرب اصفهان نیز قصد داریم با کمک بخش خصوصی، پایانه تکمیلی اندیشه، در نقطه تلاقی BRT در مقابل زندان مرکزی اصفهان در مساحت 65 هزار متر مربع راه اندازی شود تا سهم مهمی در کاهش آلایندگی و ترافیک در پایانه زاینده رود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: پایانه های صُفه و کاوه تنها پایانه ها در کشور است که با ایستگاه های مترو متصل است و نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اصفهان، بر اساس نظر سنجی های علمی 90 درصد مراجعه کنندگان از وضعیت پایانه های استان ابراز رضایت کرده اند.
مدیرعامل سازمان پایانه های اصفهان تصریح کرد: امکان تغییر محل پایانه کاوه وجود ندارد ولی می کوشیم محلی به منظور توقف اتوبوس ها در شمال اصفهان ایجاد کنیم و اتوبوس های برون شهری صرفا برای سوار و پیاده کردن مسافر به این پایانه ها مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پنج پایانه اصفهان روزانه قریب 20 هزار مسافر وارد و قریب 20 هزار مسافر خارج می شوند.
محبوبی با اشاره به مشکل قطعی برق در استان گفت: به منظور تامین برق پایانه کاوه امسال ژنراتوری به قیمت بالغ بر 350 میلیون تومان خریداری شد که توانایی تامین یک سوم برق این پایانه را دارد و هفته دیگر در این پایانه نصب خواهد شد.
سازمان پایانه های شهرداری اصفهان، فعالیت خود را از سال 65 آغاز کرده و در سال 1370 فعالیت خود را با چهار پایانه کاوه در شمال، صُفه در جنوب، جی در شرق و زاینده رود در غرب ادامه داده است.
همچنین در سال 92 پایانه درون استانی صمدیه نیز به منظور ساماندهی به وضعیت مسافران اتوبوس ها و مینی بوس های درون استانی در صمدیه اصفهان راه اندازی شد.
در حال حاضر اتوبوس های برون شهری از پایانه کاوه به مقصد 165 شهر کشور، از پایانه صُفه به مقصد قریب 120 شهر، از پایانه جی به مقصد حدود 20 شهر و از پایانه زاینده رود به مقصد 20 شهر کشور اقدام به جابه جایی مسافر می کنند.
6027/7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.