رئیس دانشکده پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: بررسی های ما نشان داد که رشته مدیریت موزه در مقطع کارشناسی ارشد تا پیش از این در دانشگاه های معتبر و شناخته شده آسیای غربی راه اندازی نشده بود و دانشگاه هنر اصفهان برای نخستین بار در این منطقه اقدام به ارائه این رشته کرده است.
دکتر صدرالدین طاهری دروس این رشته را اصول مدیریت در موزه، مدیریت مجموعه‌ها، موزه و فناوری‌های نوین، مدیریت بحران در موزه، اخلاق و قوانین در موزه، روش‌های تفسیر اشیا، مخاطب شناسی، بازاریابی و تبلیغات در موزه، کارآفرینی در موزه و اقتصاد موزه عنوان و بیان کرد: این رشته، کاربردی، عملیاتی و با گفتمان چند رشته ای است.
وی با بیان اینکه این مجوز پس از سه سال تلاش استادان و کارکنان دانشکده پژوهش‌های عالی هنر و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا شد، افزود: سرفصل های این رشته با توجه به بررسی تجربه دانشگاه های 15 کشور دنیا، تهیه و تدوین شده است.
طاهری با اشاره به راه اندازی رشته مدیریت موزه در مقطع کارشناسی در دانشگاه هنر اصفهان از سال 86 افزود: تاکنون 12 دوره دانشجو در مقطع کارشناسی این رشته در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموختگان این گروه اکنون در موزه‌ها یا مراکز فرهنگی و دانشگاهی ایران مشغول فعالیت هستند، گفت: دانشگاه هنر شیراز نیز از 2 سال گذشته رشته مدیریت موزه در مقطع کارشناسی را راه اندازی کرده است.
طاهری با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یک 'شهر موزه' شهرت دارد و مرکز بسیاری از مکتب های هنری و برخوردار از آثار تاریخی و هنری ارزشمند بسیاری است، افزود: هدف از راه اندازی رشته مدیریت موزه در دانشگاه هنر اصفهان، تبدیل کردن این شهر به مرکز دانش رشته مذکور است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر رشته هایی مانند اقتصاد هنر، مدیریت گردشگری، کارآفرینی فرهنگی و پژوهش هنر در دانشکده کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان ارائه می شود، تصریح کرد: به دنبال راه اندازی رشته های کارآفرینی گردشگری و هتلداری با توجه به سند چشم انداز توسعه ایران و تاکید بر رونق صنعت گردشگری نیز هستیم.
دانشگاه هنر اصفهان دارای حدود سه هزار دانشجو و 105 عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.
ت/3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.