وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات گفت: لازم است جنس خدمات پستی اصفهان به دلیل داشتن صنایع دستی خاص و متناسب با استانداردهای جهانی و بسته بندی ویژه باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهندس محمدجواد آذری جهرمی در سفر به اصفهان با حضور در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: جنس خدمات پستی در اصفهان به دلیل وجود صنایع دستی باید متفاوت باشد و لازم است اداره پست بسته بندی و خدمات ویژه‌ای برای ارسال مرسولات پستی در حوزه صنایع دستی درنظر بگیرد.

وی در این سفر از رونمایی و افتتاح شش پروژه توسعه‌ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرمایه‌گذاری‌ای ۴۰۵ میلیارد تومان در استان خبر داد.

 وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات افزود: در یک سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان اصفهان سرمایه گذاری خوبی انجام شده است که امروز در قالب شش پروژه افتتاح شد.

آذری جهرمی در تشریح پروژه‌های افتتاح شده، نخستین پروژه را توسعه خدمات پهن باند اعلام کرد و ادامه داد: در یک سال گذشته ۷۹۰ سایت نسل سوم و ‌۵۹۵ سایت نسل چهارم اپراتور همراه در استان اصفهان احداث شده است.

وزیر جوان‌ کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۷۷ روستا در این استان به تلفن ثابت دسترسی پیدا کرده‌اند، ادامه داد: ۶۲ روستا نیز در حوزه بانکداری الکترونیک از طریق پست بانک به دستگاه های خودپرداز مجهز شده‌اند.

عضو کابینه دولت دوازدهم‌ با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۷۹ کیلومتر فیبر نوری برای افزایش پایداری ارتباطات بین شهری استان اصفهان اجرا شده است، تصریح کرد: پروژه فیبر خانگی در شهر اصفهان امروز با شش زیر پروژه به بهره برداری رسید تا مردم اصفهان بتوانند برای دسترسی به اینترنت بجای ADSL از فنا‌وری فیبرخانگی نیز استفاده کنند.

آذری جهرمی همچنین با اشاره به افزایش تعرفه های مکالمه از سوی اپراتورهای تلفن همراه، اظهار کرد: ظاهرا این افزایش تعرفه‌ها در چارچوب قانون بوده است و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی و رسیدگی به موضوع است.

وزیر ارتباطات از ارائه گزارش افزایش تعرفه‌ها خبر داد و گفت: سازمان تنظیم مقررات افزایش تعرفه های پهن باند را بررسی می کند.

وی به تجهیز ورزشگاه بزرگ نقش جهان به فیبر نوری اشاره کرد و گفت: قرار بود این پروژه برای اولین بار در تهران و برای ورزشگاه آزادی انجام شود که مثل همیشه اصفهانی ها زودتر وارد عمل شدند و امروز شاهد بهره برداری از پروژه تجهیز ورزشگاه بزرگ اصفهان به فیبر نوری بودیم تا خبرنگاران به راحتی به سیستم اینترنت وای فای دسترسی داشته باشند.

اضافه می شود آذری جهرمی به احترام شهدای عملیات تروریستی دو روز گذشته در اهواز، برگزاری مراسم ویژه برای افتتاح پروژه های ارتباطی استان اصفهان را لغو و تنها با ذکر صلواتی بهره برداری از این پروژه ها را آغاز کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.