به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حیدری روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردستان گفت: طرح بازآفرینی محدوده مسجد جامع تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که منابع مالی آن با همکاری شورای اسلامی شهر، از سوی شهرداری تامین شده است.
وی افزود: مرحله دوم طرح بازآفرینی شهری اردستان نیز پاییز امسال از محله مون و محدوده قنات 2 طبقه آغاز و با برنامه ریزی، تعامل و مشارکت مردم انجام خواهد شد.
شهردار اردستان بیان کرد: بافت 85 هکتاری فرسوده مهاباد نیز تا 10 روز آینده مصوب شده و زمینه اجرای طرح بازآفرینی در این شهر فراهم می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اردستان اما در ادامه این جلسه از روند اجرای طرح بازآفرینی به رغم همکاری مناسب شورا و شهرداری با مشاور و مجری طرح انتقاد کرد.
روح الله جلالی بیان کرد: مشکلات با وجود برگزاری 18 جلسه در زمینه بازآفرینی همچنان ادامه دارد و موجب نارضایتی مردم شده که باید طرح هرچه سریعتر به پایان برسد.
وی اضافه کرد: برای آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم و سوم طرح بازآفرینی شهری نیاز به تامین اعتبار داریم و تا زمان تحقق آن، این طرح آغاز نخواهد شد.
جلالی تاکید کرد: اگر پیمانکاری برای اجرای مرحله دوم و سوم انتخاب می شود، باید توانایی تامین دست کم 50 درصد از هزینه های اجرای طرح را داشته باشد.
مهدی مشهدی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان نیز برای همکاری با مجریان طرح بازآفرینی شهری در اردستان، زواره و مهاباد اعلام آمادگی کرد و گفت: سهم بودجه ای بازآفرینی هر اداره در اعتبارات آن منظور شده و باید از اداره کل پیگیر جذب آن باشند.
به گزارش ایرنا، اردستان با 670 هکتار وسعت، 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده دارد.
اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.