به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در گردهمایی دست اندرکاران مدرسه های ابتدایی شهرستان کاشان بیان کرد: میانگین ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در پنج سال گذشته بین سه تا پنج هزار نفر بوده که این مهم نشان می دهد تعطیلی تربیت معلم چه بلایی سر کشور آورده است.
وی افزود: اگر در این مدت سالانه بین 20 تا 30 هزار نفر در دانشگاه فرهنیگان جذب می شد، دست کم 150 هزار معلم اکنون در حال آموزش یا دانش آموخته بودند و به هر روی مشکل کمبود نیرو برطرف می شد.
نماینده کاشان و آران و بیدگل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خطای بزرگی در حوزه آموزش و پروش کشور انجام شده و جبران آن نیازمند زمان زیادی می باشد.
به گفته وی، امسال برای نخستین بار در پنج سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان دانشجو جذب شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان نیز در ادامه به بازنشستگی 95 نفر از نیروی انسانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: 59 نفر آنها در دوره ابتدایی بودند که با 21 نفر جایگزین شدند.
حسین مقنی نصرآبادی افزود: شمار مدرسه های حمایتی این شهرستان 35 واحد است و نسبت به سال گذشته پنج مدرسه اضافه شده است.
وی با اشاره به جمعیت 58 هزار نفری دانش آموزان شهرستان کاشان عنوان کرد: پراکندگی روستاها موجب شده تا در برخی روستاها مدرسه هایی با سه یا چهار دانش آموز داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، گردهمایی مدیران، معاونان و آموزگاران مدرسه های ابتدایی شهرستان کاشان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با حضور حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.