به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز یکشنبه در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که شهرداریها به خاطر از جمله خرج های سنگین تبلیغاتی یا مشکل مواجه هستند، افزود: سیستم ورودی و خروجی و منابع پولی را بدهی ها بهم می ریزد، از این رو نیاز به تغییر روش و جهت اساسی داریم تا مشکلات حل شود.
وی اظهارداشت : دولت نهم و دهم مواردی را به وجود آورد که مسائل اقتصادی کنونی ناشی از همان دوران است، اگر امروز در خصوص خودکفایی صنعت و گندم غفلت شود 30 سال بعد زمین می خوریم چرا که این مسائل در مدت زمان طولانی تاثیر خود را نشان می دهد.
استاندار اصفهان با بیان این که شورای شهر و شهرداری باید در راستای ارتقا سطح فرهنگ و رضایتمندی و معیشت مردم تلاش کنند، تصریح کرد : تردیدی نداریم که تلاش شورای شهر در همه زمینه ها و در راستای رضایت مردم و جامعه است.
مهرعلیزاده با بیان این که ظرفیت شوراها در زمینه های عمرانی و معیشتی مردم است که باید کار مشارکتی بین مردم و نمایندگان آن ها را با دولت بیشتر کرد، افزود: ما فرصت های تاریخی بسیاری را از بُعد حضور مردم از دست دادیم که باید تلاش کنیم تا مردم در سرنوشت و تصمیم گیری ها بیشتر حضور و اثر داشته باشند.
وی ادامه داد : باید زمان بندی مشخص شود تا سطح علاقمندی، هوشیاری و تاثیرگذاری مردم در خصوص مشارکت های مردمی در امور عمومی و حکومت داری سنجش شود همچنین باید رفتارها، برخوردها، کنش و واکنش با مردم و دولت و مسائل موجود به گونه ای باشد که مردم از این رویه برای رشد فرهنگ عمومی و مشارکت درس بگیرند.
مهرعلیزاده به کارهای عقب افتاده در زمینه هایی از جمله عمران شهری اشاره و خاطرنشان کرد : نقطه اتصال مردم به شهرداری، شوراها هستند، نمی گویم مردم به شهردار اعتماد نمی کنند ولی قبل از مراجعه به شهردار و عوامل شهرداری مردم ترجیح می دهند به شورا مراجعه کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به وظایف سنگین این نهاد مردمی، گفت : شوراها باید در یک زمان مشخص قواعد و مقرراتی را تصویب کنند که براساس آن هدف گذاری های مورد نیاز برای توسعه شهر را انجام داده و راه را برای شهرداری باز کنند.
به تاکید وی باید کارهای ابتکاری در قالب کمیسیون ها و مشاوران مدنظر قرار داد، نمی شود همه چیز را از شهردار و ساختار اجرایی شهرداری خواست.
وی در خصوص فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر اصفهان تصریح کرد : میزان مشارکت و حضور مردم پایین است به نظر می رسد باید در بستر یک برنامه ریزی دقیق با مدنظر قرار دادن وضعیت و فرهنگ موجود و نیازهای جامعه و تمام آنچه که به عنوان منویات جامعه محسوب می شود هدفگذاری مطلوب صورت بگیرد.
وی با بیان این که اصفهان می تواند در زمان نه چندان دور به مرکز بین المللی کودک و نوجوان تبدیل شود، اظهارداشت: تئاتر در اصفهان می تواند قابلیت خوبی داشته باشد اما نیازمند سالن فاخر برای این اقدام هستیم.
استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت ، 24 شهرستان و صد شهر دارد.
0477/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.