به گزارش ایرنا، ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز جمعه به نقل از 'علی عباسی' افزود: این انجمن ها شامل توانخواهان جسمی-حرکتی، ذهنی، شنوایی و بینایی هستند که با توجه به رویکرد جدید جشنواره مبنی بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، افراد دارای معلولیت برای اولین بار در این جشنواره مشارکت دارند.
وی ادامه داد: فیلم و سینما علاوه بر یک فضای سرگرم کننده می تواند در جهت اشاعه فرهنگ افراد دارای معلولیت موثر واقع شود.
مشاور امور توانخواهان جشنواره بیان کرد: برای افرادی که دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند، یکی از سالن ها در نظر گرفته شده است و از سویی دیگر فیلم های صامت و دوبله به ترتیب برای معلولان شنوایی و نابینایان نمایش داده می شوند.
عباسی عنوان کرد: همچنین به منظور فرهنگ سازی، پوسترهایی تهیه شده است تا عموم مردم بدانند با افراد دارای معلولیت چگونه رفتار کنند.
مشاور امور توانخواهان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: برای جشنواره های آینده تلاش خواهد شد سینماهای اصفهان برای حضور افراد توانخواه مناسب سازی شوند و افراد معلول بتوانند مانند دیگر شهروندان فیلم های جشنواره را تماشا کنند.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان پنجشنبه شب با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(ع ) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره بین المللی 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌های سینمایی چهارباغ، ساحل و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.
در این جشنواره قرار است مقام هایی از سازمان بین المللی یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد ) و رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف نیز حضور یابند.
این جشنواره به دبیری علیرضا رضاداد تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می شود.
6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.