بندرعباس یکی از مهمترین بندرهای ایران است و رشد و پیشرفت آن زیر ذره بین بوده است. حالا یک اتفاق خوب مسیر رشد این شهر را هموار کرده است.

به گزارش خبرنگار جماران، در سفر اخیری تعدادی از خبرنگاران به دعوت دستگاه قضایی به استان هرمزگان، شهردار بندرعباس اعلام کرد که بر اساس مصوبه قوه قضائیه و دادگستری استان مالیات های معوقه بنگاه های اقتصادی بزرگ اگر از سوی مدیران این بنگاه ها پرداخت شود در همین استان هزینه خواهد شد و همین تصمیم باعث شده است که از ابتدای سال 1401 تا کنون بیش از 4 هزار میلیارد تومان منابع از این طریق تامین شده و در اختیار مدیران استانی قرار بگیرد.

شهرداری بندرعباس یکی از جاهایی است که از این منابع رقمی در حدود 1400 میلیارد تومان دریافت کرده و توانسته است جانی تازه به پروژه های شهری این شهر بدهد.

 

مجتمع گردشگری پنجه علی با امکانات و خدمات هیجان انگیز برای جوانان

 

خبرنگاران در خلال سفرشان به شهر بندرعباس از برخی از این پروژه ها بازدید کردند. از جمله این پروژه ها مجتمع فرهنگی پارک کوهستانی پنجه علی بود. این محوطه که در بخش شمالی بندرعباس قرار دارد، تا قبل از 1401 یک بیابان خالی بود و با توجه به مجاورت با شهر، می توانست مرکزی برای بروز جرائم و معضلات حاشیه ای شهر باشد. اما با استفاده از همین اعتبارات هم اکنون یک منطقه گردشگری در این محوطه 400 هکتاری در حال ساخت است و تاکنون یک پل معلق تفریحی در این جا ساخته و نیز یک زیپ لاین (مسافتی که گردشگران با یک قرقره و کابل آن را طی می کنند) راه اندازی شده است و این دو سازه جوانان بسیاری از مردم بندرعباس و شهرهای مجاور به این نقطه کشانده است که می خواهند یک هیجان لذت بخش را تجربه کنند.

افتتاح این مرکز تفریحی در بهمن سال گذشته روی داده است اما ساخت و ساز ها در این محوطه همچنان ادامه دارد و قرار است یک بوستان و مرکز گردشگری و شهر بازی نیز در این محوطه ساخته شود.

 

پنجه علی قبل از این یک بیابان خالی بود

 

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: این محوطه قبل از ساخت و سازها یک بیابان خالی بود و تنها یک اتاقک امام زاده داشت اما هم اکنون علاوه بر آن امام زاده که برایش محوطه سازی شده است شهرداری بندرعباس در نظر دارد این نقطه را تبدیل به یک مکان گردشگری مفصل و بزرگ کند.

خبرنگاران همچنین از چند بوستان دیگر نیز در این شهر بازدید کردند که از سال قبل به صورت کامل ساخته شده اند یا با نصب تجهیزات و امکانات جدید کلا متحول شدند.

 

باغ وحش مصنوعی ساوانا در قلب بندرعباس

 

یکی از این بوستان ها ، باغ وحش مصنوعی ساوانا بود این باغ وحش یکی از بوستان های قدیمی بندرعباس است که حدود 80 سال از ساخت آن می گذرد اما در دوره جدید با نصب مجسمه هایی هم اندازه از حیوانات مختلف اعم از زرافه و اسب آبی و ... با رنگ آمیزی های واقعی و طبیعی فضایی فراهم شده که خانواده ها به همراه کودکانشان از نزدیک با این حیوانات و شکل و شمایل شان آشنا شوند.

مجری این طرح که یک شیرازی الاصل است نمونه ای از این بوستان را در سایر کشورها هم ساخته بود و آن را برای شهر بندرعباس هم پیاده سازی کرده است به گفته شهردار بندرعباس این بوستان طی هشت ماه تجهیز و نوسازی شد.

در برنامه بازدید خبرنگاران علاوه بر شهردار شاید جالب باشد که بدانید مجتبی قهرمانی رییس دادگستری کل استان هم با تیم خبرنگاران همراه بود علت این همراهی در پشتیبانی تمام عیار قهرمانی از شهردار بندرعباس بود. با تلاش های او بود که تخصیص اعتبارات به دست آمده از مالیات بنگاه های بزرگ به مدیران استان است و به نوعی پشتیبانی او به عنوان نماینده دستگاه قضا از این مصوبه و اجرای آن تاثیر بسیار زیادی در اجرای آن داشته است و او در خلال این سفر به سوالات خبرنگاران در این باره پاسخ داد.

 

4 هزار میلیارد تومان نتیجه یک تصمیم درست

 

به گفته او 92 شرکت و بنگاه اقتصادی دارای معوقات مالیاتی با حجم بالا بودند و با اجرای این مصوبه، در سال گذشته 2600 میلیارد و در شش ماهه امسال هم 1400 میلیارد تومان مالیات از این بنگاه ها اخذ شده است و البته هنوز پرونده مالیاتی برخی از بنگاه ها به دلیل درخواست آنها در حال بازبینی است.

بر اساس گفته های شهرداری بندرعباس، این شهر تا پیش از اجرای مصوبه تخصیص اعتبارات به دست آمده از مالیات بنگاه های فعال در استان هرمزگان به شهرهای همین استان حتی در تامین منابع مورد نیاز برای هزینه جاری شهرداری در مضیقه بودند به طوری که بخش زیادی از حقوق کارمندان 5 هزار کارمند شهرداری به تعویق افتاده بود و شهرداری علاوه بر این که در تامین هزینه های پروژه شهری دچار مشکل بود، در خدمت رسانی به مردم در امور جاری شهرداری هم مشکل داشت اما هم اکنون هر هفته یک پروژه شهری در بندرعباس افتتاح می شود و شهرداری بندرعباس برنامه ریزی های مفصلی برای تغییر شرایط زندگی در این شهر و بهبود خدمت رسانی به مردم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.