مهدی رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اکیپ ها از ساعت 6 صبح 31 مردادماه مصادف با عید قربان تا ساعت 13، علاوه بر استقرار در کشتارگاه های دام، در مناطق هشت گانه مشخص شده توسط شهرداری در سطح شهر و شهرهای خلجستان، کهک و جعفریه به صورت رایگان بر دام های قربانی نظارت بهداشتی می نمایند.
وی اضافه کرد: این اداره کل از همه شهروندان تقاضا دارد برای حفظ سلامتی، دام های نذری را در مکان های مشخص شده در سطح شهر و حتی المقدور در کشتارگاه های دام شهرداری و پرتو تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قربانی کنند.
وی ادامه داد: میدان رسالت، بلوار یادگار امام(ره)، بلوار امام علی(ع)، بلوار غدیر، خیابان رسالت بعد از زیرگذر بسیج، جمکران، بلوار حضرت معصومه(س) و پردیسان بلوار آزادی هشت هشت منطقه ای است که توسط شهرداری مشخص شده است.
به گفته رفیعی، تلفن 1512 و 36709057 این اداره کل آماده شنیدن انتقادها، پیشنهادها و درخواست اعزام کارشناس برای ذبح دام شهروندان می باشد.
وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، شهروندان باید به طور جد از کشتار دام در خارج از کشتارگاه اجتناب نمایند.
در حال حاضر 2 کشتارگاه دام شامل شهرداری و پرتو در استان قم فعال است؛ کشتارگاه شهرداری قم روزانه ظرفیت کشتار 40 راس دام سنگین و حدود یک هزار و 200 راس دام سبک و کشتارگاه پرتو نیز ظرفیت کشتار 500 راس دام سبک و 50 راس دام سنگین را دارد و در کیلومتر 13 محور قم- جعفریه واقع شده است.
استان قم دارای 215 هزار راس گوسفند داشتی مولد، 35 هزار راس بز داشتی مولد، 115 هزار راس بزغاله پرواری، سه هزار و 500 نفر شتر، 27 هزار راس گاو شیری شامل 19 هزار راس گاو شیری اصیل مولد، سه هزار راس گاو دورگ شیری مولد، پنج هزار راس گاو شیری حذفی و 115 هزار راس گاو و گوساله پرواری است.
چهارشنبه 31 مردادماه جاری مصادف با دهم ذی الحجه، عید سعید قربان است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.