به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در قم، افزود: بعد از حادثه هولناک سال 60 و به شهادت رسیدن شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یاران صدیق انقلاب، هر ساله برنامه هایی تحت عنوان ستاد بزرگداشت هفتم تیرماه ترتیب می یابد این برنامه ها از سال جاری با توجه به ضرورت تبیین چهره پلید استکبار و منافقین و لزوم به چالش کشیدن موضع آمریکا در برابر حقوق بشر، با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار می شود.
در هفتم تیرماه سال 1360، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، درحالی که جمعی از بلندپایه ترین و دل سوزترین مسئولان نظام، هم چون آیت اللّه بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود 30 نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و 72 یار وفادار انقلاب و امام، با ذکر خدا بر لب و بدن های پاره پاره، به دیدار حق شتافتند.
وی با اشاره به این که باید در برابر آمریکا و اقدامات آن حالت مطالبه گرایانه داشته باشیم، افزود: امروز کشوری که صدها کلاهک هسته ای دارد ایران را به واسطه فعالیت های صلح آمیز هسته ای مورد لطمه قرار می دهد و یا این که ایران را با وجود تقدیم کردن بیش از 17 هزار شهید ترور به تروریست بودن متهم می کند.
وی با بیان لزوم برگزاری برنامه های متنوع در این هفته، ادامه داد: در روز ششم تیرماه به شکرانه حفظ وجود رهبر معظم انقلاب و سالم ماندن ایشان از حادثه تروریستی، برنامه هایی در بقاع متبرکه، مساجد و سایر اماکن مذهبی شهر برگزار و برکات جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی برای مردم تبیین خواهد شد.
در روز ششم تیرماه سال 60 حادثه تروریستی سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب از سوی منافقین و ایادی استکبار به وقوع پیوست.
لطفی گفت: در روز هفتم تیرماه با توجه به فاجعه ضدبشری که توسط دست نشانده های آمریکای جنایتکار در ساختمان حزب جمهوری اسلامی رخ داد، مراسمی در آرامستان شیخان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز جمعه با هماهنگی ائمه جمعه و جماعات در سطح مصلاهای استان به موضوع جنایت های آمریکا علیه ملت ایران، پرداخته خواهد شد و ابعاد ننگین حقوق بشر آمریکایی برای مردم تبیین می شود.
وی افزود: پرداختن به ابعاد تروریستی حادثه ای که منجر به شهادت شهید آیت الله صدوقی از شهدای محراب گردید و نیز سایر خون هایی که در مصلای نماز به دست منافقین به ناحق ریخته شد، همچنین جنایت آمریکا در ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران و حمله شیمیایی صدام به منطقه سردشت از دیگر وقایعی است که در این هفته مورد توجه قرار می گیرد.
شهید آیت الله صدوقی در یازدهم تیرماه سال 1361 پس از ادای نماز جمعه در محراب عبادت توسط جنایتکاران منافق به شهادت رسید.
در 12 تیرماه 1367، ناو آمریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه 290 سرنشین آن را به شهادت رساند.
عراق در 7 خرداد سال 1366 به یکی از شهرهای کردنشین مرزی ایران به نام «سردشت» حمله شیمیایی کرد که موجب شهادت بیش از 100 تن و مصدومیت هزاران تن شد که برخی از مصدومین این حادثه همچنان از عوارض آن رنج می ‌برند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با تقدیر از عملکرد شهرداری قم در فضاسازی شهری در مناسبت های مذهبی و انقلابی، گفت: همه دستگاه ها و نهادها باید توان خود را برای آشنایی نسل جوان کشور با جنایت های آمریکا به کار گیرند.
وی بیان کرد: نباید اجازه داد فضای مجازی بستر دروغ پردازی دشمنان نظام علیه انقلاب اسلامی شود، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بهترین فرصت برای روشنگری و تبیین توطئه های دشمن در برابر ملت ایران است.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته برخی درخواست مذاکره مستقیم با یک عهد شکن خبیث به نام ترامپ را مطرح کرد، این مساله خدمت به دشمن و در معرض خطر قرار دادن امنیت ملی است، نباید اجازه داد این افراد، قلم به دست گیرند و افکار منحرف خود را منتشر کنند.
لطفی همچنین گفت: آمار بیشترین شهدای جنایت هفتم تیر بعد از تهران به قم اختصاص دارد و به همین دلیل نیاز است که مراسمی که به همین منظور در قم برگزار می شود، برجسته باشد.
12 تن از شهدای جنایت هفتم تیر از استان قم هستند و یا پیکر مطهرشان در این شهر به خاک سپرده شده است.
وی بیان کرد: تجربه استفاده از سخنرانان رایج برنامه های عادی، برای برگزاری مراسم های انقلابی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) صحیح نیست و در این گونه موارد باید سخنرانان آشنا به مسایل به صورت ویژه انتخاب شوند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری مراسم های انقلابی، تنها گرامیداشت یک حادثه نیست، بلکه در این آیین ها باید دستاوردها و آموزه های انقلاب اسلامی به بهترین شیوه معرفی شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: هماهنگی های لازم برای پوشش مناسب برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و به تصویر کشیدن جنایت های نظام استکبار علیه ایران با رسانه ملی و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.
لطفی همچنین با تشکر از حضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز قدس، افزود: این راهپیمایی با حضور پرشور کمی و کیفی مردم و همچنین کم حاشیه برگزار شد و باردیگر نشان داد که مردم خسته نیستند و کسانی که احساس می کنند مردم خسته شده اند، خود خسته اند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به این که مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند، ادامه داد: مردم از دست کسانی که مشکلات را انکار می کنند خسته اند اما تا آخرین قطره خون به اصل نظام، کشور و رهبرمعظم انقلاب وفادارند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.