محسن اوروجی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی کامل دستگاه های امدادی، خدماتی و اجرایی استان برای مواجه شدن با این پدیده براساس پیش بینی های صورت گرفته، افزود: از همشهریان به خصوص کسانی که در بخش های استان از جمله کهک، خلجستان و سلفچگان حضور دارند می خواهیم از توقف کردن در محل عبور رودخانه ها و مسیر جریان آب خودداری کنند، چراکه آب در اثر بارش های بهاری در زمان کوتاهی حالت سیلاب به خود می گیرد.
استان قم دارای پنج بخش کهک، خلجستان، سلفچگان، جعفریه و مرکزی است.
وی بیان کرد: حتی اگر شهروندان در مسیر حرکت خود مشاهده می کنند که آب بر روی سطح جاده در جریان است بنابر احتیاط به هیچ عنوان از روی آن جریان آب عبور نکنند، هرچند سطح آن کم باشد.
وی با اشاره به ارائه گزارش هایی مبنی بر جاری شدن آب در مسیر روستای خاوه، ادامه داد: مسیر روستای خاوه در مسیر سیلاب است اما نیروهای پلیس راه، دهیاری و بخشداری و سایر نهادهای خدمت رسان و امدادی در منطقه حضور دارند و سیلاب در مسیر طبیعی رودخانه فردو و خورآباد در حال جاری شدن است.
خاوه یکی از روستاهای بخش کهک است که در فاصله 50 کیلومتری شهر قم قرار دارد.
اوروجی در خصوص وضعیت منطقه پردیسان نیز گفت: آب گرفتگی هایی در داخل کانال این منطقه مشاهده می شود ولی خطر خاصی، پردیسان را تهدید نمی کند.
منطقه پردیسان در منطقه 8 شهرداری قم قرار دارد، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
وی بیان کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص بسته شدن مسیرهای تردد شهری و جاده ای و سایر هشدارهای لازم، از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
امروز آسمان شهر قم برای چندین ساعت شاهد بارندگی شدید بود که براساس پیش بینی ها میزان بارش به 12میلی متر رسید.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.